• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vilken säkring är till färskvattenpumpen på EBL220?
OM det inte är säkringen, vad kan det då vara? Det klickar endast när man lyfter kranarna...
Har stoppat ner handen i vattentanken för att känna om det var någon lös kabel, men jag kunde inte känna något....
Tacksam för hjälp då vi ska iväg med HB om en stund...
/Annette
 

Bilagor

  • 20100802.005.jpg
    20100802.005.jpg
    141,9 KB · Visningar: 5

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Jag bytte en säkring där det stod "Pumpe", men det hjälpte inte.
Om det är jordfel, är det inget annat som inte skulle fungera då?Allt annat verkar funka...
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Kan du mäta nånstans på kablarna i närheten av pumpen? Alltså ta reda på om det kommer fram ström eller om pumpen har kärvat/gett upp?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Ha! Jag löste det själv, har ju varit och pillat en hel del sista veckan på kontrollpanelen, och jag hade tydligen råkat stänga av vattenpumpen där :p, hade ingen aning om att man kunde stänga av den på panelen, alltid lär man sig nåt nytt....:cool:
Men tack iallafall för att ni engagerade er!

/Annette
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Heja Anette! Du är verkligen en tillgång på det här forumet! OBS, inte illa menat på något vis! Jag fick dagens skratt och är tacksam för det! :)

Jappe
 
F

F.d. 15705

Guest
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

:mcride:
Här är det verkligen HJÄLP VATTENPUMPEN HAR LAGT AV! Jag ska mäta om ström respektive motstånd i anslutningarna. Men finns det andra tips är jag tacksam. Är det "vanligt" med att pumpen lägger av på lite äldre bilar (1993). Kan kalkrikt vatten ed. gett avlagringar som gör att den kärvar? Är det svårt att byta ut den? Köstar de nåje o va sa ja betala? (Lämpligt acceptabelt pris för pump och ev. jobb).

Tacksam för hjälp

Ola:confused:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! Färskvattenpumpen har lagt av...

Snurrar pumpen, alltså om det kommit luft den, så skaka. Är pumpen tyst, kolla om det går fram ström. Är pumpen kass, så kan du köpa en ny på närmaste husbils-/vagnsfirma. Enkelt att byta.
 
Toppen