Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2,5 TDI Cat 1997
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,5 TDI Cat
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Swift
Husbilsmodell: Kontiki
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Motor
Hej!
Har köpt vår första husbil, men börjar misströsta. Den köptes privat förra sommaren och vid premiärturen upptäcktes fuktskada, men den är nu är åtgärdad. Vid hämtandet efter motorservice med bytta filter och alla vätskor, får jag beskedet att den svartrykning (puffar) som uppstår beror på en kärvande dieselpump? En ny kostar ca: 40.000,- ?? enl. verkstaden. Bilen har gått 4.600 mil. Det kan väl inte vara sant, så nu hoppas jag på att någon av er erfarna kan ge mig tips om och hur jag kan rädda oss från en sådan kostnad.
Med förhoppningsfulla hälsningar från Ulf o Annica
Chassiemodell: Ducato 2,5 TDI Cat 1997
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,5 TDI Cat
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Swift
Husbilsmodell: Kontiki
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Motor
Hej!
Har köpt vår första husbil, men börjar misströsta. Den köptes privat förra sommaren och vid premiärturen upptäcktes fuktskada, men den är nu är åtgärdad. Vid hämtandet efter motorservice med bytta filter och alla vätskor, får jag beskedet att den svartrykning (puffar) som uppstår beror på en kärvande dieselpump? En ny kostar ca: 40.000,- ?? enl. verkstaden. Bilen har gått 4.600 mil. Det kan väl inte vara sant, så nu hoppas jag på att någon av er erfarna kan ge mig tips om och hur jag kan rädda oss från en sådan kostnad.
Med förhoppningsfulla hälsningar från Ulf o Annica