• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp.. bananflugor !!!!

Sv: Hjälp.. bananflugor !!!!

Dom här krypen är så obehagliga. Sist hade vi dom i badrummet och jag vill inte dela tandborste med dom. Försökte med hårspray, dom som blev träffade stelnade i flykten och föll döda ner på golvet. (Vad är det vi har i håret?) Dom andra fick sig en rejäl dos av Radar två dagar i rad och nu har vi bara döda bananflugor att städa bort. (Väntar på att svärdottern kommer och städar, lyx va?)
Varifrån kommer dessa kryp? Jag har inte bjudit hem dom i alla fall. Finns det någon som har gjort det? Tror inte det. Alltså kan vi lägga dom under kategorin "objudna gäster".:mad:

dom kommer med i jorden (torven) som blommorna du köper är planterade i, dom flyttar ofta över till frukt där dom hittar sin föda, jag brukar själv ha dom i trakterna kring vasken, vatten och avfallshinken under diskbänken är väl en bra plats att överleva på med både föda och vatten :)
det finns som sagt olika arter men många av dom attraheras av gul färg och kan fångas upp på gult flugpapper

Ett lokalt morgonradioprogram mycket om detta problem för nåt år sen. Sen om deras recept fungerar för dig kan man aldrig veta :)

Receptet finns på deras hemsida: http://www.radiocity.se/gbg/2161.aspx
Är väl ungefär samma recept som Eva & Hasse 9 tipsade om.

/Daniel

Senast redigerad av en moderator:

Tack, alla ni husbilsvänner för ert engagemang o alla tips för att eliminera flugplågan.

Köket är nu riktigt användbart igen.

Kan man nu ta bort detta ämnet på något vis - det börjar bli lite inaktuellt.

Hälsningar
icon10.gif

HBK 31

Tillbaka
Toppen