• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp att välja, LMC 698 eller Weinsberg 691

F

F.d. 11064

Guest
ja, beslutsproblem. Vilken bil och varför skulle du välja...:

1) LMC A 698 G -08. Ford

2) Weinsberg 691G - 08. Fiat

Ingen av bilarna speciellt extrautrustad. AC förarhytt båda. Stora kylfrysen på LMC´n, köksfläkt i LMC´n. 1000 mil mer på LMC´n. Weinsberg'en 10 000 kr billigare...

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp att välja, LMC 698 eller Weinsberg 691

hDet är egentligen omöjligt att råda någon i valet av HB. Alla gör vi olika val utifrån olika preferenser. Men en mycket personlig åsikt ska du få av mig.

Jag körde tidigare Ford under 5000 mil och kör sedan nov -09 Fiat. Har kört cirka 1800 mil nu och måste säga att jag fortfarande längtar tillbaka till Ford. Den är chassimässigt lite mjukare och "åkvänligare" enligt min åsikt. Motormässigt klart trevligare med ännu bättre körekonomi. Så i det valet är jag övertygad - men det finns säkert många här på HBK som skulle hävda det motsatts.

Summan av kardemumman; be att få åka ett antal mil med respektive objekt innan du bestämmer dig - det är ju ett rullande fordon vi köper!

Ring om du vill snacka mera!

Toppen