• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp att hitta nya sidomarkerings glas vit/röd

F

F.d. 1784

Guest
Chassiefabrikat: Mercedes-Benz
Chassiemodell: Sprinter 312D
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 312D
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Mirage
Husbilsmodell: Mirage 700
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Elektronik
hejsan!
Undrar var jag kan få tag i å köpa nya glas till dom översta sidomarkeringen takkanten längst bak vit framåt röd bakåt?
Är det nå standard mått på dom el speciella för respektive tillverkare?
Tror mina glas är ca 80x40mm...
Hoppas på tips :)

F

F.d. 3297

Guest
"Lyckades" för några år sedan att "mala bort" min markering på H sida
genom att låta bakdelen svängda ut mot en björk.
Hittate en ersättare som passade perfekt i skruvhålen.
Minns tyvärr inte om det var hos Biltema eller Mekonomen, du får kolla.
Priset var faktiskt betydligt lägre än jag mentalt hade förberett mig på! :)

Lycka till!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej Chrizter, det finns några olika varianter av de röd/vita pos.ljusen. Om glaset sitter med "snäppfäste" så brukar glasen finnas på husvagns/husbilsfirmor. Om glaset sitter med två skruvar så är det formodligen ett HELLA och då brukar någon av biltillbehörsfirmorna ha glas eller hela lyktor (ca. 85:). Där jag bor har kedjan AD-center mycket från HELLA och pos.ljusen hemma på hyllan.

Lycka till. JANKRO.

F

F.d. 1784

Guest
Har snäppfäste/klämms fast! har ingen handlare på orten heller närmaste finns nog i Piteå 30mil söderut ;(
Så gärna nån som finns på nätet? Tips emottages gärna :)
Tack!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej igen Chrizter, när man bor långt från specialhandlare som många av oss är bortskämda med att ha i närheten så kan det nog vara värt att lägga några kronor på postfrakt i stället.
Det är förmodligen lite svårt att hitta rätt snäppfästelykta för jag vet att det finns flera varianter men här har du en. Bläddra ner till, 3170009, och klicka på, Visa bild, så får du en förstoring där man ser modellen.

http://www.valeryd.se/belysning.asp

Men jag undrar om det inte blir bättre om du köper ett par nya HELLA och byter bakstycket också. Lite "kladd" bakom när du skruvar fast dem så blir det säkert bra. När man letar efter dem hos handlare så är rätta namnet - Breddmarkeringslykta -
Här har du addressen till HELLAS's variant, CE-1009, som jag tror blir bättre. Skriv in breddmarkeringslykta i rutan, Sök artikel, och tryck på sök så dyker den upp.

http://www.hiltmann.se/

Lycka till. JANKRO.

F

F.d. 1784

Guest
Tjena!
Hittade dom hos Boj Transportvagnar samt att dom även hade dörrhållare!
Kan rekomendera dom starkt! SNABB leverans! Bra kommunikation!
Tack för alla tips å råd!
Ska bli HBKmedlem nu i november så man är det för 1år... :)

Toppen