• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hittar inte säkerhets / tömningsventilen på min Trumatic c3400

Folke

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
41603
Medlemskap
2025
Hej. Har köpt en Fiat Ducato / Detlefs 1996. Har fått det mesta att fungera MEN enligt manualen ska det finnas en säkerhets / tömningsventil som ska stå i ett särskilt läge för att vattnet ska fyllas på i varmvattenberedaren Har letat mig tokig men kan inte hitta denna. Har ni något förslag var den kan finnas.
MVH
Folke Gustafsson

Folke

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
41603
Medlemskap
2025

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Ja sådana vippventiler kan finnas för tömmning av färskvattnet, kolla runt beredaren och färskvattentanken, på min -07 Rapido så fanns en ventil gömd under en liten lucka i golvet under matgruppen syntes inte p.g.a. en orginal matta låg över, tanken är i soffan samt att VV-beredaren under köksdelen har en frostvakt brevid sig.

Folke

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
41603
Medlemskap
2025
Ja sådana vippventiler kan finnas för tömmning av färskvattnet, kolla runt beredaren och färskvattentanken, på min -07 Rapido så fanns en ventil gömd under en liten lucka i golvet under matgruppen syntes inte p.g.a. en orginal matta låg över, tanken är i soffan samt att VV-beredaren under köksdelen har en frostvakt brevid sig.
Tack för tipset ska kolla.

Folke

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
41603
Medlemskap
2025
Hej Tack för alla tips. jag har letat som en galning men idag fick jag hjälp av proffs som inte heller hittade någon säkerhets brytare. Dom kom framtill att den var borttagen. Så nu har jag en ny vipp brytare. Än en gång tack för hjälpen.
Folke

Toppen