• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Hittar inte körd kilometer sträcka på instrumentpanelen.

Holmarna

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
44219
Medlemskap
2025
Nyligen inköpt en Pilote P740C Evidence och kan inte hitta var jag kan läsa av körsträckan på bilen.
Har längs ner på instrumentpanelen där det står H63km (km texten är mycket svagare i färgen, inte vit utan ljusgrå) Vet inte vad H63 står för, trodde förts antal timmar men det stämmer inte på långa vägar. Har sökt i alla menyerna på bilen och även i manualen men kan inte hitta var jag kan läsa av den totala körsträckan för bilen. Svärsonen fick även han göra ett försök, men även han gick bett på detta. Någon som känner till problemet och lösningen?

IMG_20250827_163515.jpg

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Nyligen inköpt en Pilote P740C Evidence och kan inte hitta var jag kan läsa av körsträckan på bilen.
Har längs ner på instrumentpanelen där det står H63km (km texten är mycket svagare i färgen, inte vit utan ljusgrå) Vet inte vad H63 står för, trodde förts antal timmar men det stämmer inte på långa vägar. Har sökt i alla menyerna på bilen och även i manualen men kan inte hitta var jag kan läsa av den totala körsträckan för bilen. Svärsonen fick även han göra ett försök, men även han gick bett på detta. Någon som känner till problemet och lösningen?

Visa bilaga 240947
Slå på tändningen utan o starta motorn. Då får du fler menyer.

Kennena

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2025
jag har en hobby från 2014 fiat ducato och på den så trycker man in knappen som sitter i änden på den högra spaken och bläddrar i menyn så att man får fram körsträcka och körda timmar och även bränsleförbrukningen. Vet inte om man gör likadant på din bil. Hoppas det löser sig och du får koll på dina km.

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
jag har en hobby från 2014 fiat ducato och på den så trycker man in knappen som sitter i änden på den högra spaken och bläddrar i menyn så att man får fram körsträcka och körda timmar och även bränsleförbrukningen. Vet inte om man gör likadant på din bil. Hoppas det löser sig och du får koll på dina km.

Samma på min Ducato- 2018

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
Vad jag har läst - ”H” - anger kilometer innan leverans som ÅF ska 0-ställa. Har bilen körd mindre än 200 km kan man trycka reset på trippmätaren 10 sekunder. Efter 200 km ska H försvinna av sig själv

Holmarna

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
44219
Medlemskap
2025
Vad jag har läst - ”H” - anger kilometer innan leverans som ÅF ska 0-ställa. Har bilen körd mindre än 200 km kan man trycka reset på trippmätaren 10 sekunder. Efter 200 km ska H försvinna av sig själv
Låter intressant, har precis haft kontakt med servicen angående problemet och de kunde inte svara på det genom telefonen. Ska inom servicen imorgon bitti så ska de visa mej hur man gör. Återkommer med svar då service personalen har visat mig.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
AI-översikt
1756368312640.png
+1

An "H63" code displayed on a Fiat Ducato's odometer indicates an electronic fault, specifically a CAN bus communication error between control units, causing the mileage to flash as a warning that the data is unverified. This is not a simple physical issue, but a more complex problem with the vehicle's internal computer network requiring professional diagnosis and a system reset to resolve

Holmarna

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
44219
Medlemskap
2025
AI-översikt
Visa bilaga 240953
+1

An "H63" code displayed on a Fiat Ducato's odometer indicates an electronic fault, specifically a CAN bus communication error between control units, causing the mileage to flash as a warning that the data is unverified. This is not a simple physical issue, but a more complex problem with the vehicle's internal computer network requiring professional diagnosis and a system reset to resolve
Låter ju inte bra om det är en felkod, för den började med H12 då jag hämtade bilen och efterhand som jag har kört har H sifforna ökat till H63 efter ca 3mils körning då jag tog kortet. Så handlar det om felkoder måste det vara massor av fel på bilen. Ska till service imorgon, så får vi se vad som händer.

Holmarna

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
44219
Medlemskap
2025
Du hade helt rätt HW61: H är för de transporter som görs då bilen är ny och innan kund tar över. Försäljaren ska 0-ställa då köparen tar över och då går det över till att visa km. H visas inte för evigt, utan går automatiskt över till km efter ca 200km. Tack till er alla som visat intresse att ge råd, men denna gången drog HW61 längsta strået.

Toppen