F
F.d. 29989
Guest
Jag har en Teleco Flat Sat Easy anläggning 2011. Har fungerat bra att hitta satelliter i hela Europa, Thor etc. Kama Fritid programmerade om den i oktober 2015och lade till Eutelsat 9gr för att få in SVT World och då hittade parabolen Eutelsat-satelliten. Nu när jag ska provköra SVT World efter att fått programkort och CI-modul hittar parabolen inte någon satellit överhuvudtaget. Hade någon idé att det kunde vara kylan, men hemma parabolen påverkas inte av det så det bör inte vara det. På tis 12/1 är jag på väg mot södra Spanien och passerar Jönköping så att Kama kan titta över programvaran men säger sig inte ha någon verkstad för Teleco för felsökning mm??
Är det någon som kan ha råkat ut för samma problem med Teleco dvs att plötsligt inte hittar satelliter?
Och har någon koll på var i södra Sverige finns det kompetens att felsöka en Teleco anläggning.
Satmottagaren är separat och inte integrerad i "söket" av satelliter.
Är det någon som kan ha råkat ut för samma problem med Teleco dvs att plötsligt inte hittar satelliter?
Och har någon koll på var i södra Sverige finns det kompetens att felsöka en Teleco anläggning.
Satmottagaren är separat och inte integrerad i "söket" av satelliter.