• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hitta färgkod

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Jag behöver bättra backspeglarna på vår Hymer husbil. Hur hittar jag färgkoden? Enligt inköpsorder skall den vara Carreravit.
 

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Jag har letat men hittade ingen. Vår bil är helintegrerad, det kanske skiljer sig.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vet inte hur gammal din bil är, men när det gäller bilar som har några år på nacken brukar inte en färgkod vara till stor hjälp – lacken har ju blekts.

De flesta seriösa billackerare har därför en scanner som analyserar färgen. Med utgångspunkt från analysen, blandar han sedan till rätt kulör och nyans.

Det finns också företag som blandar önskad kulör/nyans och förpackar i sprejburk.

Lycka till!

Pålle
 

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Stämmer med färgförändringen, bilen är från 2012. Fronten är i glasfiber och det är skillnad mot sidorna som är lackerad aluminium.
Är det någon som har lackerat om fronten nyligen och har en uppfattning om kostnaden? Kan vara bra att ha med vid en diskussion med billackeraren.
 
Toppen