• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Here navigationsapp i IOS

F

F.d. 50103

Guest
HEJ:) Hittade Here nav.app i IOS och undrar om fler sett den och har synpunkter, tycker den funkar klockrent för att vara gratis och verkar oxå vara aktuellt uppdaterad, vad säger ni

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Here navigationsapp i IOS

HERE funkar alldeles utmärkt men har naturligtvis inte alla de funktioner som tex iGO som för övrigt använder HERE's kartor.

Den främsta fördelen är att man kan ladda ned de kartor man behöver, alla är gratis. Ruttalternativen begränsar sig till 3, lika många som de flesta betalappar erbjuder.

HERE som är ägt av Nokia finns även till Android och Windows.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Here är en utmärkt app. Problemet är att den är värdelös utan apparat att stoppa in den i. Appen kräver en appapparat, en platta eller en padda som kan vara besvärlig att hantera i husbilen. På grund av detta har några hjärtegoda stora företag beslutat att välsigna navigatörerna med speciella navigatorer s.k. GPS:ar som är gjorda enkom för navigering och som därför fungerar som riktiga navigatorer ska utan extra apparater såsom appapparater, numera även klockor och annat jox.

Jappe

PS. Here fungerar väldigt bra ihop med LocusPro i den androida världen. Jag använder den kombinationen som reservnavigationsappapparat utifall att Beirut skulle fallera eller ha en dålig dag.

kop.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest

Hittar inte svenskt röstanvisning i Here, finns svensk röstanvisning och hur gör jag för att hitta den?

F

F.d. 14324

Guest

Om det är samma i IOS som i den Androida varianten så laddar man hem röster under Hantera röster, så här liksom:

[YOUTUBE]D7RYQKCkezo[/YOUTUBE]

mvh jocke

F

F.d. 32985

Guest

Jag får enbart dessa alternativ.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    89,5 KB · Visningar: 3
F

F.d. 32985

Guest

Nu fungerade det. Raderade och laddade hem appen på nytt och då dök en hel massa olika språk möjligheter upp. Tack för hjälpen!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom Nokia säljer HERE till tyska biltillverkare är det kanske hög tid att ladda ned och installera appen och alla kartor man behöver innan det är för sent, helt utan kostnad?

Kan användas offline och kan ersätta betalappar som Navigon, Sygic, Copilot m.fl.

Senast ändrad:
Toppen