• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vilken modell av Heosafe är det som gäller till Fiat Ducato 2016?

Diebstahlschutzschlösser für Fahrerhaustüren

Om jag har uppfattat det hela rätt så krävs det ett ingrepp i dörrsidan? Någon som monterat denna? Eller valt den äldre modellen som bara sitter fastskruvad i plåten ovanför dörrhandtaget?

Här föreslås även den enklare modellen för nyare Fiat

https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/larm/las/heosafe-las/index.html

Men det är den här jag funderar på
DÖRRLÅS HEOSAFE FIAT X250
Men vill veta om det är krångligt att montera och att få det snyggt?

Tacksam för tips och hur ni andra gjort,

/Ludde
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Det är väldigt enkelt att montera låset.
Ingen åverkan på dörren mer än att ta bort en plastbit som man visar på hemsidan. Det tar max 10 minuter per lås. Man skall också vika undan en bit av listen på dörrkarmen så att låskolven får plats. Det blir snyggt när det är på plats.

Vi har det låsbara som vi låser med nyckel när bilen lämnas. På natten låser vi inte med nyckel.
Kan varmt rekommenderas.


Evanders
 

Bilagor

  • IMG_20170708_151415.jpg
    IMG_20170708_151415.jpg
    4,7 MB · Visningar: 50
Senast redigerad av en moderator:

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

En fråga som inte har med montering att göra, men ändå.

Vi ha en Transit -06:a så det var svårt att hitta Heosafe med låskolv. Det fanns utan låskolv med bara vrede.

Men, vad är vitsen med det? Ni som ha sådana, utan nyckel att låsa med. Vad har ni dom till? Det är ju bara att slå sönder rutan och sträcka in handen och öppna.

Jag antar att vitsen är att man tror folk ska se dom, och välja att inte knäcka rutan.

Jag är förvånad att produkten ens finns utan låskolv...eller är det bara jag som tänker helt fel? Tyvärr tror jag inte tjuvarna ens kollar om det finns nått som stoppar, utan att dom flesta märker detta när dom väl knackat rutan.
 
4

4 JO

Guest
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Har länge funderat på att skaffa dessa lås och ställt mig frågan låsbart eller ej.
Anledningen till att jag förmodligen kommer att skaffa ett är för att förhindra att någon tar sig in på natten när man ligger och sover, och då räcker det med ett utan lås. Förhoppningsvis vaknar man ju om någon krossar rutan.
Vill man däremot att det ska fungera som ett extra lås när man lämnar bilen, ja då är det låsbara det självklara alternativet.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Förhoppningsvis vaknar man ju om någon krossar rutan.
Vill man däremot att det ska fungera som ett extra lås när man lämnar bilen, ja då är det låsbara det självklara alternativet.

Jo. Förhoppningsvis.

Efter ett par timmars strosande i naruren eller på museum, ett par öl på kvällen ich sent i säng så vill jag göra mer än hoppas :)

Dom ska få jobba rejält och väcka allt i närheten..

För mig är valet självklart, men det är intressant att se hur andra tänker. Man blir så lätt fast i sina egna tankegångar...
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Det är väldigt enkelt att montera låset.
Ingen åverkan på dörren mer än att ta bort en plastbit som man visar på hemsidan. Det tar max 10 minuter per lås. Man skall också vika undan en bit av listen på dörrkarmen så att låskolven får plats. Det blir snyggt när det är på plats.

Vi har det låsbara som vi låser med nyckel när bilen lämnas. På natten låser vi inte med nyckel.
Kan varmt rekommenderas.


Evanders

Fast nyare (från 2014) så verkar det som man ska såga upp en bit?

http://www.heosolution.de/pdf/Schablone-REMIS-4-Duc.250-Art.12646-12656.pdf
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: Heosafe till Fiat 2016, hur montera?

Helt rätt Christer och det är heller inte så svårt. Jag lånade en Dremel av en kompis för att skära bort det som behövdes.

Låsen köpte jag för övrigt direkt från fabriken. Det blev billigast så.

//Jan
 
Toppen