• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemsida - Webbplats

F

F.d. 24435

Guest
Sv: Hemsida - Webbplats

ja man kan ju diskutera allt möjligt i brist på annat
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Hemsida - Webbplats

Tycker nog att detta är en webbplats och inte en hemsida.

Webbplats - Wikipedia

:confused: Vad är då en BBS, dvs förkortning av engelska bulletin board system, och brukar ofta översättas som elektronisk anslagstavla eller ett community, dvs en mötesplats på nätet?

:) Är det så att HBK's diskussionsforum är ett community som har sin webbplats på internet samt att man loggar in på hemsidan?

Hur var det nu med den där sjuksköterskan i somras? :wink:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hemsida - Webbplats

Jag förstår inte heller riktigt vad trådskaparen ville med sitt inlägg.
Han har rätt i sak att detta mer är en webbplats, men i vardagstal så har betydelsen av "hemsida" glidit så att det numera kan vara lite vad som helst.
Det är så språket fungerar och jag ser inget problem med det.

Förmodligen reagerade han på att det finns en forumdel som heter just "Värt att veta om hemsidan" - där detta är postat. Vi som oftast bara använder förstasidans nyhetslista ser inte i vilken forumdel saker postas...

Men jag tycker det är lite tråkigt att det genast kommer en massa superironiska inlägg i saken.
Att be om ett förtydligande är en sak, men resten av inläggen är ganska spydiga, är det så snyggt?

Undrar
//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Hemsida - Webbplats

Hej Stefan !
Man ser väl i högerspalten vilket forum ett inlägg är postat. Att Du kallar några inlägg för superironiska eller spydiga tycker jag är en stark överreaktion. Jag ser dem som vänligt skämtsamma. Om Du vill hitta inlägg värda att klaga på kan Du förslagsvis ta en titt under rubriken "Historier o skôj". Där hittar man smaklösa tarvligheter och sexistiska s.k. lustigheter. Jag bryr mig inte för egen del utan accepterar att det uppenbarligen finns de som tycker det är kul. Så olika kan det vara.
Trevlig helg önskar
Harry Hymer
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Hemsida - Webbplats

Läste följande på Svenska datatermgruppens webbplats eller hemsida om ni föredrar det:

"Ordet hemsida bäddar för begreppsförvirring och bör därför helst inte användas alls. I stället bör man använda andra, mer precisa termer: webbplats, webbsida, ingångssidaoch startsida (se respektive artikel)."

Länk

Ber om ursäkt om någon upplevde mitt "tyckande" som olämpligt eller provokativt.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Hemsida - Webbplats

Hej,
jag tycker in alls att du behöver be om ursäkt.
Men, det hade kanske varit bra om du hade givit oss lite bakgrund eller något i den stilen.
V-backen :)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Hemsida - Webbplats

Hej Dankarson !

Instämmer, du har inget att be om ursäkt för. Instämmer också i att det är kul att gnabbas lite och "slänga käft" ibland.

F.ö. tycker jag att HBK:s hemsida är en trevlig webbplats......

Mvh
Harry Hymer
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Hemsida - Webbplats

Hmm
Då är väl detta ett tydligt tecken på att språket ändras p.g.a att man misstolkar ett ord.

Tänkte på jappes tråd om språkdestruktion
 
Toppen