• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hemma dåligt men borta bra

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Min lilla resedator (10") fungerar inte riktigt bra i hemmet. Den trivs inte där; den vill ut och resa!

I husbilen fungerar den oklanderligt men hemmavid så möblerar den om på skrivbordet varje natt.

skärm.jpg

Dessutom trilskas den på andra sätt, den blir långsam t.e.x.

Är det "strömningarne" som Strindberg skrev om eller finns det en naturligare förklaring?

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hemma dåligt men borta bra

Et lite skudd i mørkeret.

På resa slår du den av om natta, hemma står den på og med ladning.
Dette kan ha betydelse, en annen mulighet er at du benytter forskjellige laddarer!

Ser på min Android platta at laddarer från 240 V gir støy från touch skjermen, 12 V gir ikke slik støy. Selv om du ikke har touch skjerm så har du touch pad, og merkelige ipulser fra denne kan flytte ikoner på skrivebordet.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack Knut! Jag stänger av datorn på natten även hemma. Det du skrev om paddor och laddare ska jag kolla lite närmare.

Jappe

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Nej! Jappe Du har rätt. Lyssna inte på Knut.

Den trivs inte hemma. Den VILL ut och resa.

Den behöver Europas vyer för att kunna fungera som den ska.

Du har en s.k RESEDATOR

ComputerFlyer_tnb.png

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Kan det vara katterna som smygsurfar om nätterna och använder datorn till att googla efter läckra möss. Och för att du inte ska märka det så laddar de upp datorn efter sig genom att gnida pälsen mot den. :twitcy: (kunde inte låta bli)

Toppen