• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Hemförsäkring" husbil

F

F.d. 25411

Guest
Vi har bosatt oss i husbilen och har c/o adr till sonen. Hur försäkrar man lösöret i bilen?
Hur gör ni som har husbilen som er bostad året om?
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: "Hemförsäkring" husbil

Jag tecknade en hemförsäkring för min C/O adress, genom den så får jag täckning för lösöre på upp till 80 000:- i husbilen. Samt 185 dagar reseförsäkring utomlands i husbilen.

Det tycker jag är helt ok då jag inte planerar för större värden i bilen än vad som försäkringen täcker.

/Freddy
 
F

F.d. 25411

Guest
Sv: "Hemförsäkring" husbil

Tack för svaret. Vi har tecknat en sådan försäkring som du har. Men där står inget om reseskydd i 185 dgr bara i 45 dgr. Sker det automatiskt att det uppgraderas till 185dgr om man informerar Folksam att man är medlem i Husbilsklubben. Vad kostar tillägget till 185 dgr?
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: "Hemförsäkring" husbil

För mig räckte det med att meddela att jag är HBK medlem. Det ingår som bonus till oss medlemmar, Således kostar det inget extra.

/Freddy
 
Toppen