• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Hemförsäkring" husbil

• Startad av Startad av F.d. 25411
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25411

Guest
Vi har bosatt oss i husbilen och har c/o adr till sonen. Hur försäkrar man lösöret i bilen?
Hur gör ni som har husbilen som er bostad året om?

Sv: "Hemförsäkring" husbil

Jag tecknade en hemförsäkring för min C/O adress, genom den så får jag täckning för lösöre på upp till 80 000:- i husbilen. Samt 185 dagar reseförsäkring utomlands i husbilen.

Det tycker jag är helt ok då jag inte planerar för större värden i bilen än vad som försäkringen täcker.

/Freddy

Tack för svaret. Vi har tecknat en sådan försäkring som du har. Men där står inget om reseskydd i 185 dgr bara i 45 dgr. Sker det automatiskt att det uppgraderas till 185dgr om man informerar Folksam att man är medlem i Husbilsklubben. Vad kostar tillägget till 185 dgr?

För mig räckte det med att meddela att jag är HBK medlem. Det ingår som bonus till oss medlemmar, Således kostar det inget extra.

/Freddy

Tillbaka
Toppen