• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helljus

Bisse

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
494
Medlemskap
2025
Helljusinsatserna har rostat på min Dethleffs Magic Edition 2015 Helintegrerad så de måste bytas ut. Tänkte att byta ut dom själv, det ser ju inte så svårt ut. Är det någon som har gjort detta innan och vet vilket Hellas artikelnummer är. Tacksam för tips.

Bilagor

• 20250809_165018.jpg
    20250809_165018.jpg
    1,3 MB · Visningar: 28

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Finns de även i xenon-variant på Amazon?
Har en spricka i ena halvljuset sedan ett par år.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
När det rostat i skruvar på lysen glöm inte att det kan vara plast och rost så det gäller att spraya på wd 40 helst flera gånger dagar innan annars kan det bli merarbete.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Tack för länken, men jag får nog vänta till vinteruppehållet och demontera mitt nuvarande, så jag får klart i vilken modell jag har.
Ställde frågan till Hymer center nyss, de kanske får fram modellen.

Edit: Fick snabbt svar från Hymer Örebro, de har levererat min husbil ny med halogenstrålkastare, så troligen har någon tidigare ägare monterat xenon-strålkastare, jag får forska vidare.

Senast ändrad:
Toppen