• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hel/halvljus Fiat Ducato

B

Birger Solvik

Guest
Jag har en Fiat Ducato som jag inte får parkljus på utan att bilen går va är fel?
När jag stänger av motorn så släcks ljusen.

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025
Sv: Hel/halvljus Fiat Ducato

Är det inte nån grejj man ska göra med nyckeln o nån spärr där för att det ska funka utan motor på?
Har för mig det.
Har en år 2000.

F

F.d. 53053

Guest

hej är det äldre ducato så är det en knapp vid startnyckelen man skall trycka in som gör att man kan vrida nyckelen ett snäpp tillbaka sen när det gäller nyare så vrid ljusreglashet först till noll ( allså mot dej) sen upp till parkeringljusläget '
lycka till :oops:

F

F.d. 29925

Guest

Knepigt, men allt är enkelt när man vet hur man skall göra.;)

(var själv ute för att kolla parkeringsljuset utan framgång, men nu så.:))

Man kanske måste lägga lite mer tid på att läsa instruktionsböckerna som brukar följa med bilen.

F

F.d. 53053

Guest

hej igen vi hade en 00 jag tror nyare kaross kom antingen 01 eller 02 vi hade en knapp på täninglåset man skulle trycka in och sen vrida mot dej :)

B

Birger Solvik

Guest

Tack alla som var engagerade i mitt problem det är nu kollat och det var en knapp på tändningslåset. Tack en en gång...:yes::twitcy:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Tack Birger för att du tog upp detta. Jag gjorde en test idag och det är inte helt solklart hur det fungerar. Hade nog inte klarat det utan din hjälp

Toppen