Torlad
FD HBK Medlem
Vad är Helårsdäck är det vinter däck eller sommer däck får man köra med Helårsdäck i Spanien vad gäller tacksam för svar
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Detta är ett ämne som diskuteras i flera trådar,du får köra med dessa åretrunt,men dom är inte optimal vare sig sommar eller vinter men lagliga åretrunt.Vad är Helårsdäck är det vinter däck eller sommer däck får man köra med Helårsdäck i Spanien vad gäller tacksam för svar
Tack! Vill ha lite stöd för mitt beslut. Vi är pensionärer, frun kör och jag sitter bredvid och ger goda råd. Har inget körkort längre. Råden är inte alltid så populära.Här kommer min åsikt: Gör som det känns bra.
Du verkar ju vara medveten om att det skulle blir en kompromiss så då får man ju anta att du även har det i bakhuvudet innan du ger dig ut i t.ex. extremväder. Däcken blir väl heller inte optimala för att ligga och pressa i kurvorna med på smala skogsvägar men om man inte pysslar med det så...
Det är ju inte praktiskt eller ekonomiskt rimligt att vi alltid skall ha dom perfekta däcken med bästa mönstret på vid rätt väglag på årets alla dagar. Allt är en kompromiss
Gissar på att dina nya dubbfria vinterdäck ändå kommer att vara bra mycket bättre i alla väderlek än många av dom däck som en del andra rullar på.