Hej, kollade runt lite för jag köpte en när de kom för tio plus X antal år sedan, betalade typ 950:- för den då och funkar än.
Det verkar lite underligt och Dometic kom ju med bland Heki luckorna efter ett tag.
På de nyare så ser inte innerramen ut som på de första, den är slätare i utförandet. Men det skulle ju inte behöva betyda något större problem, om den passar.....
De har ju sett ut som på denna bild med bygeln som justering och hantering av luckan samt låsning i andra läget som då funkar bra under färd, eller regn och stormvindar.

Med eller utan ventilation är ju bara med eller utan gummilist i spåret som finns.
Men det finns en till som jag troligen inte sett, eller inte kopplat samman med HEKI om jag sett den. Tydligen en variant av Dometic....
Eller kanske en helt missvisande bild
Men det finns även Dometic Mini Heki Style med bygel, som troligen är den som stämmer i så fall.

Skillnaden som man kan se är de två låsklackarna på rutan i de övre hörnen som syns som mörkare saker på nedre bilden, men syns inte och verkar hänga samman med gjutningen på övre bilden, eller om det bara är ljuset som ljuger.
Men de mörkare låsklackarna finns på min lucka som alltså är köpt när Hekiluckorna kom ut på marknaden och då troligen innan Dometic kom med i hanteringen?
Men som Imperial 1975 skriver så håller nog inte de som lägger in annonser ordning på bilder och ändringar som skett men de inte har en aning om.
Jag kommer ihåg i ett annat sammanhang med dyra maskiner med typ.... Här har vi en bild av det gamla utförandet och här en bild av det helt nya konceptet.... Med samma gamla bild på båda, som säkert gjorde det påkostade annonsbladet helt värdelöst, som hade skickats ut till firmor och troligen av en reklamfirma som fått uppdraget. (Det var på den tiden som papper med fina tryck användes för att locka kunder med nyheter.
Kort sagt. Det verkar kanske finnas skillnader men inget som man kan peka direkt på.
------------------------------------
Men...........
Jag frågade AI i min telefon som avslutning, som började prata om massor av uppgraderingar 2016 och beskrev med vev i stället för bygel och andra finesser som absolut inte skett.... Vilket allt troligen gäller den större Midi Heki...... som gjordes om. Är det den du också fick luddig info om fast du frågade om din Mini Heki som jag.
AI vet troligen inte skillnaden på MINI och MIDI, och det är det som är problemet

.
Orkar inte sudda allt i inlägget, kanske finns någon annan nytta med det.
Utredningen nedlagd

.
------------------------------------
M.v.h. JANKRO.