• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Heja Smedjebacken! Gratis vatten och tömning för husbilar!

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Snubblade över denna artikel i Nya Ludvika Tidning. Vill inte sno hela texten då artikeln ligger bakom abonnemang. Men den här skärmdumpen berättar det viktigaste.
Är inte själv från Smedjebacken så har inte full koll på var stället ligger. Men någon annan med lokalkännedom kanske kan styra upp så att detta hamnar i kartan.

Uppdatering: hittade länk till kommunens egen infosida om detta:
1700036148630.png
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Vattenkiosker finns i många kommuner,t ex Borlänge ,googla kommunen+vattenkiosk,en del har dock s k.tekniskt vatten som inte är dricksvatten men ofta är det där invånarna hänvisas vid problem .Avlopp här jag inte sett någon annanstans
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Vattenkiosker finns i många kommuner,t ex Borlänge ,googla kommunen+vattenkiosk,en del har dock s k.tekniskt vatten som inte är dricksvatten men ofta är det där invånarna hänvisas vid problem .Avlopp här jag inte sett någon annanstans
Googlade på vattenkiosk och fick upp en del som egentligen rörde företag men det fyll/tömm platser för husbilar som finns i tex Marks och Svenljunga kommuner visade inte.
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Som jag förstått det är vattenkioskerna inrättade för i första hand företag som tidigare använt brandposter föt att ta kommunalt vatten i större mängd.Det brukar sitta en liten kran med tryckknapp för allmänheten att använda vid problem i vattenförsörjningen,men speciellt för husbilar är de nog inte tänkta
Googlade på vattenkiosk och fick upp en del som egentligen rörde företag men det fyll/tömm platser för husbilar som finns i tex Marks och Svenljunga kommuner visade inte.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Som jag förstått det är vattenkioskerna inrättade för i första hand företag som tidigare använt brandposter föt att ta kommunalt vatten i större mängd.Det brukar sitta en liten kran med tryckknapp för allmänheten att använda vid problem i vattenförsörjningen,men speciellt för husbilar är de nog inte tänkta
Men smedjebackens kommun skriver så här:

"Det kommer också bli möjligt för husvagns- och husbilsägare att tömma sina avloppstankar och fylla på dricksvatten. Kiosken är placerad så att det är lätt att ta sig dit året om."
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
I Örebro har vi flera vattenkiosker. Två av dem kan privatpersoner hämta vatten. Man måste dock registrera sig och ta ut en nyckel. Någon dunk går att fylla gratis. Mera vatten så faktureras man enligt vattentaxan i Örebro. Ca 41,50 inkl. moms/1000 liter (1 kubikmeter). Köp vatten i betalstationer - orebro.se
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Varje kommun har nog olika villkor för detta om man har kiosker.Jag har brukat kolla på kommunernas v/a sidor där man är
 
Toppen