• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej alla

F

F.d. 18251

Guest
Nyss hemkomna från några månader i Spanien och kanonvädret så har vi lite reflektioner på vad vi har upplevt.
Det som vi undrade mest över, detta året, var hur många som har sina husdjur (hundar) med sig. Det har aldrig varit så många som nu. Men.... Dom flesta sköter sina hundar bra och hygenieniskt men det finns alltför många som inte gör det. Alltför många låter hundarna göra ifrån sig på platserna som bilarna/vagnarna är uppställda på och någon gång under dagen så går man en sväng och då väldigt ofta på någon annan tomt som är ledig.
Runt tomterna, där man ligger fast, så sätter man upp galler/staket för att inte husdjuret skall komma ut och där går dom ofta hela dagarna då matte och husse ligger och solar bredvid.
Otroligt med många hundar hur dom också skäller och där husse/matte tydligen inte hör detta.
Har fler upplevt detta med husdjuren och att det ökar år för år? På dom flesta campingplatser är ju husdjuren tillåtna men jag undrar om det kommer platser snart där man inte tillåter detta?
Vad tycker ni?
Många kanske tycker att vi inte gillar djur och att vi inte skall klaga men det är helt fel.

Vilgot
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Hej alla

Att semestra med hund är egentligen ganska jobbigt mentalt. Dom finns hela tiden med i bakhuvudet så man tycker kanske att man inte kan koppla av som man förtjänar. Det är inget försvar, men jag har själv haft dom tankarna och då tycker jag nog att jag är extremt noga med hur jag hanterar den biten. Tack och lov sköter dom flesta det på ett bra sätt, men dom märks ju inte...

Blir själv upprörd när jag hör hundar skälla i tid och otid eller om dom rastas mot grannen i flexikoppel.

Marunga
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Hej alla

Hej
Efter 2,5 v i Marseillan Plage kan jag inte hålla med att det är så här i Frankrike. Här hade varje bil nästan inklusive oss med sig hund. Vad vi såg rastades det morgon middag kväll samt att hundarna ofta fick sig svalkande bad i havet. Soppåsar fanns uppsatta var 100m efter den flera km långa stranden. Någon enstaka gång såg vi att det inte var upplockat men ytterst sällan. Dessutom tillhanda höll orten hunpåser i behållare på flera olika ställen, så det vore skandal att inte plocka upp. Överlag oerhört rent på stranden. Men i Frankrike kan det kosta flera tusen att inte plocka upp efter hunden, så det kanske är skillnad mot för i Spanien. Själv semestrar vi bättre när vi vet att hunden är med o mår bra med oss.

Dessutom på vår camping var det inga skällande hundar utan ägarna verkade ha bra pli på sina vänner, ett o annat skall dagtid men mycket sällan.

Sylvia & Micke
 
Toppen