• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Heiligenhafen Snitzel jägerstyle

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej alla!
Trots ganska många turer ut i Europa genom åren har vi ännu inte besökt Heiligenhafen tidigare. Jag (Jocke) har läst om detta ställe flera gånger i detta forum. Vi bestämde oss då för att åka hit och stanna några dagar.
Jag har också förstått att här ska man äta Jägarsnitzel Frågan är bara vart man ska äta den? Har ni något bra tips på detta, skulle Ewa och jag bli mycket glada.

Ha de gott i sommarvärmen☀️☀️☀️

Ewa och Jocke
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej alla!
Trots ganska många turer ut i Europa genom åren har vi ännu inte besökt Heiligenhafen tidigare. Jag (Jocke) har läst om detta ställe flera gånger i detta forum. Vi bestämde oss då för att åka hit och stanna några dagar.
Jag har också förstått att här ska man äta Jägarsnitzel Frågan är bara vart man ska äta den? Har ni något bra tips på detta, skulle Ewa och jag bli mycket glada.

Ha de gott i sommarvärmen☀️☀️☀️

Ewa och Jocke

STERN nere vid hamnen har trevligt läge och bra Schnitzel.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Fantastiskt!
Tänk vad bra det är att vara medlem i en klubb! Tackar alla för fina tips. Nu fick vi ett annat problem.... Vilken restaurang ska vi välja
Jag älskar Jägarsnitzel, så det blir kanske till att prova flera ställen

Tack snälla för alla tips!!

//Jocke
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Själv har jag i alla fall ätit en alldeles utmärkt Zigeunerschnitzel vid åtminstone två tillfällen på Seestern.

Men det är inte bara schnitzlarna som är välsmakande i Heiligenhafen. Rekommenderar att ni sätter er ner vid något av de bagerier som finns i stan och njut av en god bakelse med riktig grädde.

Trevlig resa

Tommy
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Själv har jag i alla fall ätit en alldeles utmärkt Zigeunerschnitzel vid åtminstone två tillfällen på Seestern.

Men det är inte bara schnitzlarna som är välsmakande i Heiligenhafen. Rekommenderar att ni sätter er ner vid något av de bagerier som finns i stan och njut av en god bakelse med riktig grädde.

Trevlig resa

Tommy

Man kan äta riktigt goda fiskburgare nere vid fiskhamnen också. Borta vid feriecentret där ställplatsen numera är belägen finns ett bra bageri med stort urval av färskt bröd på morgonen. Det finns ett par restauranger där också, vi har ätit gott på båda.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Man kan äta riktigt goda fiskburgare nere vid fiskhamnen också. Borta vid feriecentret där ställplatsen numera är belägen finns ett bra bageri med stort urval av färskt bröd på morgonen. Det finns ett par restauranger där också, vi har ätit gott på båda.
Vi var på bageriet i morse och köpte gott bröd till frukost! Efter snart 5 veckor med Baguette smakade det fantastiskt med lite mer fibrer och frön
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Själv har jag i alla fall ätit en alldeles utmärkt Zigeunerschnitzel vid åtminstone två tillfällen på Seestern.

Men det är inte bara schnitzlarna som är välsmakande i Heiligenhafen. Rekommenderar att ni sätter er ner vid något av de bagerier som finns i stan och njut av en god bakelse med riktig grädde.

Trevlig resa

Tommy
Det finns en "risk" att vi provar detta innan vi åker vidare
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
När vi var ute och gick på stan föll det sig så att det blev SeeStern. Det smakade mycket bra, och vi blev nöjda

//Ewa och Jocke
Visa bilaga 213663
Vilken fin snitsel, kanon E&J, men är det inte lite väl mycket grönsaker ni fick (halv mini tomat & persiljestjälk? ...hahaha, lite skoj bara (ren avundsjuka)! Sallad beställs väl separat vad jag förstår...

Ha det gott vänner och glöm inte hålla avstånd... :msn_heart:
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Vilken fin snitsel, kanon E&J, men är det inte lite väl mycket grönsaker ni fick (halv mini tomat & persiljestjälk? ...hahaha, lite skoj bara (ren avundsjuka)! Sallad beställs väl separat vad jag förstår...

Ha det gott vänner och glöm inte hålla avstånd... :msn_heart:
Hej M & R!
Ja, jag kan inte förstå varför det ska lägga på så mycket grönt! Ha ha ha
Vi missade att man skulle lägga en separat order på detta. Personligen saknar jag gröna ärtor till denna rätt. Men gott var det!

Ha de gott!

//Jocke
 
Senast ändrad:
Toppen