• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hdmi koppling samsungS3 - LTC LED-1904 problem

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025
Köpte en speciell HDMI-adapter till min samsungS3 för att kunna titta på cohem's TIVO-to-go i husbilen. Har vi något tillfälle lyckats få det kortvarigt att fungera. Hemma mot min Toshiba TV fungerar det utan problem men i husbilen kommer en bild som försvinner lika snabbt och ersätts av " no signal". Bilden kan ibland återkomma ett ögonblick men försvinna igen. Har sökt på nätet men hittar ingen svensk förstålig lösning, bara att man skall stänga av ström försörjning ...10 min, koppla ihop allt o starta igen. Lyckas ändå inte !
Landet vara problem med HDMI ingången på TV'n eller vilken procedur man startar upp med. Kunde tex se mina foton men när jag bytte till comhem tivotogo .....kort bild sedan "no signal"
Hoppas någon idé hur man löser problemet
Mvh Bosse

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Hdmi koppling samsungS3 - LTC LED-1904 problem

Adaptern måste vara anpassad för din telefon. Kolla att du köpt rätt. Kjell & company har jag köpt två olika hos. Det har fungerat perfekt med båda med två olika telefoner som behövde olika adaptrar.
Telefonen måste ha rätt programvara också för att det skall vara möjligt även med adapter. Vid köp av adapter framgår det vilka telefoner den passar till.

/Leif

Senast ändrad:

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025

Eftersom allt fungerar mot TV'n hemma är det inte där problemet ligger.
Har läst på nätet att inkopplings proceduren är viktig, men varför fungerar det hemma mot Toshiba o inte mot LTC i husbilen ?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

TV i husbilen kanske inte stödjer den (HD) upplösning som hemma TV stödjer.
Kolla vilken upplösning som telefonen försöker med och om det går att ändra den till en lägre mot husbils TV.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Eftersom allt fungerar mot TV'n hemma är det inte där problemet ligger.
Har läst på nätet att inkopplings proceduren är viktig, men varför fungerar det hemma mot Toshiba o inte mot LTC i husbilen ?

Jag har också en LTC I husbilen. Adaptern måste ha ström hela tiden för att funka, det förutsätter jag att du har.
Tittade på Kjell o company nyss.
Du och jag ska ha samma adapter, "Aktiv MHL 2.0-adapter 11-pin", Samsung (troligen orginal).
Finns säkert fler fabrikat men den funkar och kostar 399 kr.

Jag får alltid bild oavsett i vilken ordning jag kopplar in sladdarna.

/Leif

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025

Köpte även min på Kjell & co. Eftersom den fungerar mot TV'n hemma kan det väl inte vara programvara el dyl. Måste vara ingången på LTC-tv som är knas !
Dom får helt enkelt byta ut den då den bara är 2 mån gammal.

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025

Min heter : aktiv MHL adapter 5 pin och kostade bara 150 kr. Av texten att döma borde den fungera.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Den är för Samsung upp till S2.
Där har du säkert felet.
Att den fungerar hemma har jag ingen förklaring till,
fråga på Kjell & company de brukar kunna detta.
Jag hade den adaptern till min förra mobil HTC,
fick köpa den jag har nu när jag bytte mobil till Samsung S5.

Lycka till / Leif

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025

Tack för upplysningen. Skall kolla med Kjell , men visst verkar det mystiskt eftersom den fungerar mot Toshiba hemma.

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025

Köpte en 11 pins adapter på Kjell o den fungerade, men hör o häpna fick även den andra 5pin att fungera fast den "bara" skall fungera mot Samsung S2. Tydligen är start processen viktig dvs att man kopplare på rätt sätt innan TV'n sätts på. Mao en adapter för 150kr fungerar. Tack för dina svar :spinny:

Toppen