• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HD TV MED PARABOL

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge
Hei vi har akkurat kjøpt oss bil med Oyster digital ci parabol,
og det jeg lurer på er om det er mulig å få HD ut fra denne, for eneste tilkobling jeg kan se til tv er med scart.
Hvis det er noen her som kan litt om dette så hadde det vært fint om jeg kunne fått noen tips.
MVH
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HD TV MED PARABOL

Ten-Haaft kom med en ny kontroller i 2013 (egentlig med 2, men den ene er skredersydd for tyske programmer). HD Europa utgaven dekoder direkte de norske HD kanalene på Thor. Det finnes et oppgraderings tilbud fra S7 og S8 modellene av kontroller/tuner, prisen er noe forskjellig avhengig av hvilken modell du har.

Selv oppgraderte jeg i forbindelse med at det ble en feil på min S7 boks, sendte den gamle til fabrikken og betalte den tyske pakkeprisen for oppgradering :D - jeg bor i Sverige og slipper fortolling fra Tyskland og betalte kun tysk moms. Du som bor i Norge må regne med å betale spedisjon og norsk MVA.

Den nye boksen ikke scartkontakt, men både hdmi og analoge utganger, samt at oppdateringer skjer via usb-stick.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Prisene direkte fra Ten-Haaft fra S7 er €549 med tysk moms (461.34 uten), fra S8 €399 med moms (335.29 uten) - de tok €8 for frakt + 19% moms.

S7 ble produsert til og med 2007, S8 deretter.

S8 systemer selges på tilbud fortsatt ved siden av de nye HD boksene.

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Takk for svar Knut,
Da blir det jo ganske kostbart å få HD originalt på Oyster, men man kan vel koble til en HD tuner fra CD på egen utgang fra Oyster boksen?
MVH
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er en viderekopling av antennen i S7 og eldre (er ikke 100% sikker når det gjelder S8). På denne kan en koble en antennekabel videre til CD eller Viasat tuner. Først benytter en Oyster boksen til å finne Thor (for cd) og når det er ferdig trykker en på AV knappen og boksen kobler direkte gjennom signaler begge veier mellom tuner og LNB. Denne funksjonen er fjernet på HD boksene.

Toppen