• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HBK:s husbilsplatser som pdf-filer

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag får en del frågor om HBK:s husbilsplatser är aktuella eller inte.
Eftersom det är av allmänt intresse tar jag upp frågan här och hänvisar till pdf-filerna som Hjulnissarna underhåller: http://www.husbilsklubben.se/forums/t67308-2/#post526174

Filerna kan efter nedladdning användas utan internetuppkoppling när man befinner sig utomlands och lämpar sig utmärkt för sökning i filerna. För dem som använder iPhone/iPad sparas filerna lämpligast ned till iBooks!

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: HBK:s husbilsplatser som pdf-filer

Fungerar utmärkt med Ipad. Saknar dock att inte platserna finns med på de fina kartorna som är före varje område men förstår också att det är ett "hästjobb" att lägga till det också.
Hur ofta uppdateras de. Bör man ta bort dem från Ipad och ladda in igen lite då och då? Speciellt strax innan planerad utfärd.
Tack för allt det jobb ni lägger ner till gagn för alla oss andra.
Per i Örebro

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hur ofta uppdateras de. Bör man ta bort dem från Ipad och ladda in igen lite då och då? Speciellt strax innan planerad utfärd.
Tack för allt det jobb ni lägger ner till gagn för alla oss andra.
Per i Örebro

Jag vet inte hur ofta han uppdaterar men senaste tillfället var i juni. Det enklaste är nog att ladda ned de pdf-filer som man vid varje resetillfälle har behov av eftersom filerna är många och en del stora.

Det är mycket jobb med att hålla filerna uppdaterade men att döma av de många tacken verkligen uppskattat. De inlagda platserna är dock av skiftande kvalitet och det vore bra om vi inte lägger dit vanliga parkeringsplatser eller personliga smultronställen.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Först ett stort tack till Hjulnissarna
icon14.gif
!

På prov har jag gjort mig en karta i Google Earth över de ställplatser i Bayern som har VC.

Förutsatt att Google Earth är installerad (gratis) så räcker det med att jag öppnar filen så startar Google Earth med alla ställplatserna markerade.

Jag kunde ha bifogat filen som bara innehåller namn på ställplatserna (går att ha med hela texten och bild), men filtypen "klz" är inte giltig i HBK. Därför nöjer jag mig med en jpg.

OM filtypen "klz" blir giltig så skulle vi kunna dela upp jobbet med att göra en karta över ställplaster och publicera på HBK. Alterntivt så utbyter intresserade filer via mejl.

//Conny

PS
Mejla mig om ni vill att jag skall skicka min provfil.
DS

Bilagor

• STÃ_LLPLATSER med VC i BAYERN jpg.jpg
    STÃ_LLPLATSER med VC i BAYERN jpg.jpg
    207,6 KB · Visningar: 26

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

I detta forum kan hela internet läsa så det är inte ok att ladda upp filer med HBK platser här.
Under de interna forumen kan du ladda upp vilka filer som helst om du gör om dem till zip filer.
Vi tittar på att tillåta fler typer för uppladdning men det blir troligen via ett godkännande för att undvika problem med vissa filtyper som används för att ta över hemsidor bakvägen.

Toppen