• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK Facebook

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Det är förvånansvärt många på HBK FB som inte känner till att det finns ett forum, det är mycket information som dom missar som tex att det är en årsavgift för att vara med i HBK! Borde inte HBK gå ut i sin facebookgrupp och göra reklam för sitt egna forum. Man känner igen det från andra forum vad som håller på att hända, det blir två olika grupperingar, facebookgruppen och forumet med risk för att forumet dör ut. Lägg ut info på facebook ibland att det finns ett forum med alla dess fördelar så kanske kvinnorna även kommer hit.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.249
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sant som alla skriver ovan.

Jag har inte FB längre, men när jag hade FB tröttnade jag på att lägga energi på att besvara en fråga som bara frågeställaren har nytta av.
Det som skrivs försvinner i ett samelsurium (bra benämning) och lika bra det.
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det finns flera länkar till forum och husbilsplatser i gruppen på Facebook men Facbook döljer ju det som de tycker är ovesäntligt och det är inte många som läser fliken Om på Facebook. Det bästa är om medlemmar i svar på Facebook länkar till forumet när det är passande.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Risken med FB är att forumen dör ut, det har skett i ett flertal föreningar och i förlängningen är det en fara för hela föreningen. jag var själv medlem i en förening i över 20 år som hade ett mycket aktivt forum men när FB började användas så började så sakta aktiviteten att flyttas dit och till slut så dog forumet ut nästan helt. Detta medförde att det blev allt svårare att hålla kontakt med alla som inte är FB anslutna och till slut så lades föreningen ner och blev en ren FB förening, detta medförde naturligtvis att all verksamhet upphörde då det inte fanns vare sig styrelse eller andra funktioner så det slutade med att föreningen istället blev en FB grupp för de som var med i FB.
Själv har jag aldrig varit med i FB, när jag hade tänkt att ansluta dit så läste jag igenom hela det finstilta avtalet och efter att ha läst det var det inget jag kunde godkänna.
jag är inte så säker att alla som är med i FB är medvetna om vad de egentligen har godkänt.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
En typisk FB användare vill inte klicka sig vidare till ett forum och väl där fortsätta att söka svar! Han vill ha ett direkt svar snabbt, kanske lite tjafs och spydigheter ett tag, sen faller den tråden i glömska.
Hur man ska få fler medlemmar att använda forumet det vet jag inte!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.875
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Just nu råkar jag sitta vid min laptop, men 99% av tiden jag besöker hbk och andra forum använder jag mobilen, då gäller det att forumet är "mobilvänligt" (vilket jag tycker hbk är) annars finns risk att man undviker det via mobilen, och blir kvar i t.ex. FB.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
En typisk FB användare vill inte klicka sig vidare till ett forum och väl där fortsätta att söka svar! Han vill ha ett direkt svar snabbt, kanske lite tjafs och spydigheter ett tag, sen faller den tråden i glömska.
Hur man ska få fler medlemmar att använda forumet det vet jag inte!
Det är väl genom att hålla hög kvalitet vilket vi ju också gör för det mesta. Råd, tips , reseberättelser m.m. är ju vad Forumet är suveränt på!
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Även i detta forum så är det ju ganska ofta svårt att behålla "tråden" intakt pga. av sidoinlägg som poppar upp. På FB är det ju kutym att lägga in andra vinklingar på spörsmålet vilket gör att sammanhanget går snabbt förlorat. Då kommer det en massa smarta idéer (oftast svammel) från diverse "experter" som anser sig veta bäst. Och då spårar det ur totalt...
Jag har minimerat FB användandet till att enbart svara på inlägg från vänner.
 
Toppen