• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK app

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Finns det inte app till Android på HBK?
Har sökt och fick gå ut på hemsidan och lägga till på hemskärmen.
Då blev det inte HBK: loggan
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Vad gör en sådan app?
På Iphone finns det en hbk app att ladda hem via safari som man bara behöver klicka på så är du ute på hemsidan direkt.
Jag kan bara via android gå in på hemsidan och lägga till på startsidan och det blir en grå ruta som det står Husbilsklubben.se på.
Undrade bara om det går att få hem med HBK loggan på androidtelefon.
Ursäkta om jag bara undrade om det var möjligt, ska inte undra fler gånger så slipper ni svara.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vad gör en sådan app?
Slarvigt uttryckt, startar Chrome i helskärmsläge, utan Chrome-kommandon - kör en webbsida med ett "app-liknande utseende".
Genvägen läggs upp på hemskärmen - Kan användas för både HBK och Husbilsplatser (HBP) ...

Screenshot_20220605-101851_Chrome.jpg Screenshot_20220605-101900_Chrome.jpg

Alltså, mer plats på mobiltelefonskärmen, en webb-app ser ut som och fungerar som en "native app".
I princip och i stort sett kan man skapa samma funktioner med båda teknikerna. I fallen HBP/HBP fungerar webb-appen precis som webbsidan/hemsidan i en webbläsare, men alltså utan Chrome's störande kommandon.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har två genvägar på startskärmen på min Androidtelefon. Den ena med HBK-logga som leder mig till startsida som ser ut som den vänstra i BoEr´s inlägg ovan, den andra är en HBK-logga med en google map markör i hörnet som leder till Husbilsplatser enligt den högra bilden ovan.

//Michael, HBK Medlem
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Lite fundersam också om just behovet av app för att komma till ett speciellt ställe direkt.
Så här ser en flik i min telefon ut. Det kallas ju ibland bookmark eller bara snabblänk som man fixar själv på en intressant sida och som sedan direkt öppnar den sidan man är ute efter. En app är väl nästan det samma som någon har skapat en egen direktväg med och som kan användas av andra...?? Sedan finns det ju appar som har massor med innehåll m.m. och ger andra möjligheter.

Den övre som det står PostNord (rött suddstreck) på, och även den nedersta som det står E-post på, samt park4night är "riktiga appar" som "tar en dit man vill". Men alla de andra som har HBK, Post nord spåra, JULA och andra kända loggor tar mig direkt dit jag vill men med hjälp av den webbläsare som lagt sin lilla logga nere i högra hörnet, och loggan för ex. HBK bara hamnar där utan något extra arbete. Men några har bara en bokstav som synes, men jag tror att det har med någon avkänning för vilken väg man gått för länken, ex. bara ett B för Biltema.

Screenshot_20220605-203708_Samsung Experience Home.jpg

M. mycket v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen