• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har TomTom gjort bort sig??

F

F.d. 52927

Guest
Vad jag kan fårstå har TT-teamet sänt ut ett mass-mail till alla som har aktuell TomTom. Min fråga är översänd till TT-teamet enligt nedan:

Bästa TOMTOM team, this is urgent.
Jag försökte uppdatera minTT go1005 enligt era instruktioner den 6/4 2012. Nerladdningen fungerade upp till 99% sedan låste den sig. Nu går den inte att starta. Jag har försökt att göra reset med knappen nedtryckt över 30 sek. Då kommer en bild med konfigirationen men navigtorn startar inte. Jag försöker att koppla upp mot datorn men den ansluter aldrig till mytomtom.
Vad ska jag göra? Jag är nere i Spanien, hur ska jag hitta hem? Kan jag få en ny navigator som funkar
Hälsningar
Jan Back

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Har TomTom gjort bort sig??

Vad ska jag göra? Jag är nere i Spanien, hur ska jag hitta hem? Kan jag få en ny navigator som funkar
Hälsningar
Jan Back

Har du åkt ända ner till Spanien utan riktiga papperskartor? :confused: Det skulle jag aldrig göra!

Köp några kartor på hemvägen och titta på vägskyltarna så går det nog bra att hitta hem! :)

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hälsningar Jan Back

Det blir att ta fram den smarta telefonen och ladda ned en navigeringsapp! Uppsök ett ställe med gratis Wifi eftersom kartan är på åtskilliga MB.

Om du har en Androidlur har du appen gratis under en veckas tid (Sygic och Wisepilot).

F

F.d. 52927

Guest

Det är klar att jag har en kodriver med kartor som kontrollerar att jag kör rätt och att TT navigerar rätt. Tack för omtanken. Det är intressant att köra utan TT, och se vilken nytta man har av informationen den levererar. Fartkamera, Ställplatser, Campingar, Intressepunkter mm får man nu ordna på eget sätt

F

F.d. 25168

Guest

Vi ( mändene ) slog fruerne i hovedet med en käp ( ipren var inta uppfundet da ), och sultede när vi inta kunne nedlägge et bytte, frös när det var vinter, vi vandrede mod nord och troede der var sol och varme :( vi var for trätte til at gå hele turen tilbage til Afrika, derfor blev vi och udviklede forskellige systemer, så vi kunne äte och klare det naturen böd på.

Och det LYKKEDES, vi er her endnu :):):)

F

F.d. 52927

Guest

Är det någon annan som fått samma problem som jag efter uppdatering av TT GO 1005? Vem har ansvaret för felaktigheter i uppdateringen?

Skrivet meddelande till TomTom-temet:
Hej igen, skulle bli väldigt glad om det skulle gå att återställa min TomTom GO 1005. Problemet verkar vara att datorn försöket Ansluta TomTom upprepade gånger utan att lyckas. När jag håller ner startknappen ca 30 sek kommer en konfigirationen fram. Håller jag ner knappen kortare kommer startbilden upp, men ingen satelitkontakt trots att utomhusläge.
Tacksam för all hjälp. / Janne

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

På Tomtom,s hemsida finns en rubrik: Kritisk uppdatering för din Tomtom enhet. Är det något för dig????

Mvh
larsemil

F

F.d. 52927

Guest

Tack larsemil.
Jag har prövat alla kanaler även ditt förslag, mitt problem är att uppdateringen har gjort att TT inte förmår att ansluta till datorn. Man kan höra att datorn gång på gång försöker kontakt med TT. Jag hoppas att TomTom- teamet kan ge mig ett förslag till åtgärd.

linalinus

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3497
Medlemskap
2026

Tack larsemil.
Jag har prövat alla kanaler även ditt förslag, mitt problem är att uppdateringen har gjort att TT inte förmår att ansluta till datorn. Man kan höra att datorn gång på gång försöker kontakt med TT. Jag hoppas att TomTom- teamet kan ge mig ett förslag till åtgärd.

Hej
Gör din gps strömlös som jag skrivit om tidigare,och starta om,så får du se om det hjälper.

F

F.d. 52927

Guest

Tack för omtanken...Jag har försökt med det. TomTom "trumman" och bilden kommer fram, men sedan är det stopp. TT släcks och tänds med jämna mellanrum, men går inte vidare, tycks inte starta upp och hitta satelliterna.

Toppen