----------------------------------------------------------------------------
Hej igen Affe, är det en diesel med den benämningen eller bensinare. Om det är en bensinare så det är samma Peugeot-motor i bensinbilarna antingen det står Fiat, Citroën eller Peugeot på dem.
Det enda som skiljer på dem är att en del benäms med ca. 86hk i stället för ca. 76hk och då är bilen byggd på ett lite kraftigare chassi, och bland dem så finns det faktiskt en del som har styrservo. Det som skiljer på de starkare motorerna är högre kompression, annan kamaxel och annan förgasarbestyckning.
Servo på dieslar med större chassit gäller också.
Servo eller inte är lite olika från typ -88/-89 och då mest på bilar med större chassit. Troligen tillägg vid best.
På dem med 76hk bensinmotor kan det finnas styrservo, men då är det möjligen specialbeställt från början, eller eftermonterat, så det kan man knappast räkna med att hitta.
Ja det sitter en växelströmsgenerator i dem, både bensin eller diesel. (De är gamla men inte antika

.)
Det är elektronisk tändning i alla bensinare. Man kan som jag nämnt tidigare behöva titta över kabelkontakter till tändningen och även kanske vacuumklockan och vikterna till tändförställningen så det funkar ok.
Nya elektronikdelar till tändningen finns, och kostar inte så mycket ens i Sverige.
Det finns också helt nya/nytillverkade kompletta fördelardosor att köpa, med helmodern elektronisk tändförställning komplett innbyggd i fördelaren utan några mekaniska delar. ( Något dyrare visserligen

:.)
M.v.h. JANKRO.
Ps. från och med -89 eller kanske -90 blev PILOT bilarna vita.