• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har ni pingviner i husbilen ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
I år har jag bytt ut torrbollarna mot "pingvinpåsar" för att absorbera fukten i husbilen. Fungerar mycket bra hittills! Påsarna hängs ut i husbilen. Pingvinen har då en blågrön färg. Efter ett tag så övergår färgen i en rödaktig ton i samband med att den dragit åt sig fukt. Då är det dags att köra dem i micron. Efter 7-8 minuter har de fått tillbaka den blå-gröna färgen och kan då hängas tillbaka i husbilen.

Bilagor

• P1020982.JPG
    P1020982.JPG
    2 MB · Visningar: 6
  • P1020983.JPG
    P1020983.JPG
    2 MB · Visningar: 0
  • P1020984.JPG
    P1020984.JPG
    2 MB · Visningar: 0

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Har ni pingviner i husbilen ?

varför skall man ha pingviner i husbilen den torraste årstiden ? mvh håkan ps kan ha fel

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Har ni pingviner i husbilen ?

Med tanke på att pingvinerna ändrar färg till röd så är nog även den torraste perioden fuktig! OBS ! Detta är absolut inget större besvär! I samband med den veckoliga kollen så byter jag dessa. Lätt som en plätt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen