• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.891
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

I dagens HD kan man läsa om det jag tidigare skrev om. Någon gjorde inbrott i lördags och troligen var det pga att deras bil stod parkerad på Väla parkering.

Kan tyvärr inte kopiera länken då HD gjort skillnad på det som redovisas på deras hemsida kontra vad som lägges ut i papperstidningen. Insändaren gör också en personlig reflektion, att det krävs betydligt mer information om den som önskar lägga in en insändare än den som vill ta reda på hemadress till någons bil gm bilregistret.

Är det inte dags att man åtminstone borde kräva inloggning med sitt bankid eller liknande för att komma åt fordonsuppgifter. Ett digitalt avtryck borde vara något som polis kan ha hjälp av för att klara upp tex ett inbrott. Vet dock inte om det är tillräckligt bra med en sådan uppgift då man kan be någon annan än den som begår själva brottet att ta ut den informationen.

Så här gör de Kriminella:
Ansök om bank-id i annan bank än den offret har, sen har man giltig legitimation på någon annan.
Sjukt att det fungerar, noll koll alltså.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Var inne och kollade, skrämmande. Men flera uppgifter var felaktiga på vår husbil.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Mycket märklig inställning! Då ska väl jag också hålla käften i fortsättningen och bli en flat svensk!? Hör upp alla!!! Protestera inte mot något som Ni tycker kränker Er! Tig still och finn Er i att Ni är utlämnade in i minsta detalj!

Hälsn. Walle



Hej Walle`

Mycket märklig inställning... på dig själv :D

För det första tycker jag att det vore klädsamt om du läser tråden en gång till.
Då kanske polletten trillar ner ;)

Sen skall det bli mycket intressant att följa ditt korståg mot väderkvarnarna.
Hoppas på att du redovisar dina snabba framgångar...tror att det är en hel del av oss som är intresserade av nya fräscha tips om hur slipstenen skall dras...

Önskar Lycka till!
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?



Hej Walle`

Mycket märklig inställning... på dig själv :D

För det första tycker jag att det vore klädsamt om du läser tråden en gång till.
Då kanske polletten trillar ner ;)

Sen skall det bli mycket intressant att följa ditt korståg mot väderkvarnarna.
Hoppas på att du redovisar dina snabba framgångar...tror att det är en hel del av oss som är intresserade av nya fräscha tips om hur slipstenen skall dras...

Önskar Lycka till!

På dig sitter poletterna tydligen stenhårt fast:wub:
Trådskaparen tycker ju att det var, jag citerar, "helt sjukt", slut citat, att man så lättvindigt kan få ut uppgifter om andra människor!!!!!
Då kan jag inte fatta hur du kan mena att jag inte följde tråden!!:oops:
Men det är ju inte första gången som
du har haft en annan åsikt än mig!!!!:wink::D
 
Toppen