• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har Google svar på allt?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, har Google svar på allt?

En HBK’are skickade ikväll ett PM och frågade om vattentemperaturen här i Altea just nu.

Skam till sägandes måste jag erkänna att jag aldrig doppat en tå i vattnet här, så den informationen fanns så att säga inte bara så där för en badkruka som undertecknad.

Så jag Googlade, ”temperatura del agua en Altea ahora mismo”, ungefär; ”vattentemperaturen just nu i Altea”. Trodde det skulle komma upp någon form av statistik, men icke…. Det här blev svaret; ”La temperatura del agua en Altea hoy es 17.9°C.” Temperaturen fick jag ner på tiondelen! ”Vattentemperaturen i Altea idag är 17.9°C”!

Är det bara jag som blir imponerad, men samtidigt rädd för Google?

Men jag skall själv svara på frågan i rubriken, nej Google har INTE svar på allt. Min frågeställare hade en fråga till och det var, ”Är stenarna på stranden varma fortfarande i Altea?” Där fick jag ner Google på jorden igen, svaren jag fick var helt obegripliga och jag har själv ett korrekt svar, ja stenarna är varma när solen skiner på dem.

Idag har vi haft en underbart varm och solig dag, 22˚C i skuggan, men det visste självklart Google redan.

Tommy
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Att komma ihåg. Googles svar behöver ju inte nödvändigtvis vara rätt, men i vattnet utanför Altea fanns det säkert en punkt där temperaturen just då var 17,9 C, men det behövde man kanske inte Googla för att lista ut.
 
Toppen