• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hantverk och mantimmar ?

F

F.d. 3738

Guest
Jag tillbringade gårdagen på Elmia( hade tyvärr inte tid att stanna och träffa Er andra, vilket varit kul )
Oj ..... vad man kan bli sugen på något nytt och fint. o dyrt ?!

Vad många olika tillverkare det finns..... och ännu fler som inte är med på mässan. Visst kan det vara kul att ha en bil, som inte så många fler har, men " föder" vi kunder en helt orationell branch, när koncerner äger flera olika märke, vari det finns dussintals utföranden osv.. osv. Verkar inte vara en rationell tillverkningsindustri ?.
Eller är det med nödvändighet, så mycket hantverksarbete , att det inte går bygga mer rationellt, till lägre kostnader ? Eller är det vi kunder som styr och får vad vi förtjänar ?
Vad jag antar, så är det bara Hymer, som har någon ordentlig form av serietillverkning ( men även Hymer äger andra mindre märken, rationellt ?)

Jämför båtar , smått som stort, där några stora bolag seritillverkar, bara den exklusiva
företagen hantverks bygger, till ett högre pris.

Eller är det så enkelt... att vi ska vara glada för denna småskaliga hantverksprodukt,med
alla... valmöjligheter, även om kvaliten ibland verkar vara snabbt ihopkommen.

Eller är jag helt ute å cyklar, åker H-bil ?

Ingbert

Toppen