• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Handtag på väggen till vänster i trappan på min Pilote G781C är löst. Hur skruvar man fast det?

r1.peter

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
32098
Medlemskap
2025
Jag återkommer med en bild efter helgen.
Handtaget eller ledstången har varit lös en gång tidigare. De fixade det på verkstan i samband med service. Det sitter ett läderklätt inlägg ytterst, som man troligtvis måste kunna ta loss, för att kunna komma åt skruvarna som håller ledstången. Jag är bara rädd för att bryta sönder den om jag gör fel.
Hälsningar Peter.

r1.peter

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
32098
Medlemskap
2025
Det är löst nu. Det finns en insexskruv på handtagets insida.Tar man loss det kommer man åt ändarna på skruvarna, som håller fast handtaget. Jag gjorde skruvspår med min Dremmel på sekruvändarna och med lite Looktite på gängorna, skruvade jag in skruvarna först, för att sedan med Looktiten skruva ut ändarna. Nu kommer skruvarna att sitta. Sen var det bara att sätta tillbaka höljet på utsidan.
Genom att göra så här, slapp jag att riva så mycket.

Toppen