• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handla förtält utomlands

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av att handla från Outdoor i Tyskland?
Vi har hittat ett Isabella lufttält för ett vettigt pris men vill veta om dom är bra att handla ifrån.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.533
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej

Kanske inget direkt svar på din fråga, men vi har handlat från Obelink i Holland och det fungerade perfekt.
Har beställt både från Sverige och Spanien. Leverans efter ett par dagar.
 

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Jag har handlat lufttält mm från Outdoor. Min erfarenhet är mycket positiv med betydligt bättre priser än i Sverige. Lätt att kommunicera på engelska.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har handlat mycket över nätet i många år från tyska, holländska samt också kinesiska sajter och firmor. Inte minst förtält! Har aldrig varit några problem. Jag har dock aldrig handlat av doorout, men ser, särskilt på tyska sajter, att de får goda omdömen. Verkar väldigt seriösa. Så är priset bra hade jag inte tvekat! Lycka till!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag har "aldrig" haft problem med utländska sajter, gäller att kolla omdöme och hur länge de varit aktiva, det gäller speciellt kinesiska sidor: Jag hade förvisso ett problem när jag hittat billiga LiFePO4 celler från Alibaba som aldrig kom men de pengarna fick jag tillbaka från Alibaba utan problem, ganska många år sedan nu.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
När jag handlade från england för ett år sedan så blev det även svensk moms ovanpå den engelska momsen.
Jag ifrågasatte detta hos den engelska firman men de svarade att de tyvärr inte kunde göra något åt detta.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
När jag handlade från england för ett år sedan så blev det även svensk moms ovanpå den engelska momsen.
Jag ifrågasatte detta hos den engelska firman men de svarade att de tyvärr inte kunde göra något åt detta.
Köp absolut inget från England utan att först kolla om ni får betala moms och tull. PostNord älskar att leta upp dessa paket och lägga på avgiften samt deras egna administrationskostnad på minst 100 kr!
 
Toppen