• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Halvljus

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Hej, jag måste byta den vänstra halvljuslampan på Carthago chic 51i e- line 2012 års modell. Hur gör jag??? Kommer knappt in med handen men kommer inte åt låsflärpen. Någon som har gjort detta? Behöver jag skruva bort insektsgallret och ev fler grejor? HJÄLP!
MVH Klaus
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Hej, jag måste byta den vänstra halvljuslampan på Carthago chic 51i e- line 2012 års modell. Hur gör jag??? Kommer knappt in med handen men kommer inte åt låsflärpen. Någon som har gjort detta? Behöver jag skruva bort insektsgallret och ev fler grejor? HJÄLP!
MVH Klaus
Liknande strul med Hymer helintegrerad. Fick pilla in mobiltelefonen och ta bilder på hur det såg ut. Tre timmar senare och mycket blod (!) samt svordomar fick jag bort H4 lampan och kunde få fast den nya. Någon genväg finns inte.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Går bäst om man har ryggen mot bilen. Frågade på verkstaden hur de gjorde. De hissade upp bilen och tog bytet underifrån. Försökte ligga under och byta men hade för korta armar.
De där brevlådor luckorna i fronten är ett elände, för trångt.
 
Toppen