• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hackande kallvattenflöde

F

F.d. 50247

Guest
Hej precis köpt en Adria Vision 707 SL -10..Misstänker att filtret i vattenpumpen kan behöva rengöras,,då man spolar vatten i kranarna så hackar det när kallvattnet rinner..Varmvattnet flyter dock på jämnt och lugnt..Kollat slangarna från färkvattentanken och ingen verkar knikad.
Men jag hittar inte vattenpumpen,,är det någon snäll som kan tipsa mig..Den fanns inte vid tanken ,vad jag kunde se,eller i luckan i golvet hos EBL eller hos bodelsbatteriet.. Har ni några andra idéer om vad det kan var förutom vattenpumpen så dela gärna med er
Tack på förhand

F

F.d. 50247

Guest
Sv: Hackande kallvattenflöde

Tack för tipset ,är helt novis på husbilar,,ska kolla inne i tanken ..Ska tydligen vara Schuflo pump enligt instruktionsboken, ser dock inte dränkbar på bilden eller var den är placerad..

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Vi hade ett liknande problem. Pumpen byttes ut till en annan sort och det vart bra (Adria 650SP). Om det är samma som på vår bil sitter pumpen under 'sopfacket'. Det finns ett löst golv där (lägre än tanken).

F

F.d. 50247

Guest

Bussigt och tack för alla tips, skall ut och kolla så snart jag kan..
Fortsatt trevlig Midsommar på er :)

Nilex

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2025

Om du har en SHURflo tryckvattenpump så bör du höra var den sitter, på min Adria sitter pumpen framför Trumapannan under vänster bädd. När du upplever att pumpen hackar kan det bero på att backventilen är ur funktion eller att det är läckage i systemet.

Toppen