• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höstresa med husbilen

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Höstresa med husbilen

Det är många som har rekommenderat ställplatsen vid Degerhamn utan tvekan en av dom trevligaste på ostkusten. Trevliga gubbar som cyklar runt och hjälper folk tillrätta. Perfekt mål för en höstresa!
//Åke
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Höstresan går vidare, denna natt står vi i det lilla fiskeläget Svanshall / Skälderviken också en plats beskriven i HBK ställplats/parkerings sammanställning. Det var mörkt vid ankomst, men så mycket såg vi att det bara är någon meter till havet. Härliga friska vindar som gör det mysigt i husbilen.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Provade 22 okt. Med Ugglarp/Hundbadet (se Hbk sammanställning Falkenber) Numera inte 24h fri parkering. Tilläggsskylt anger parkering 06-22.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Körde vidare några km och svängde in på Ugglarps camping. Tänk vad trevliga campingägare det finns. Bengt, campingägaren, hade just avslutat de sista förberedelserna för att vinterstänga campingen och var ifärd med att låsa hela anläggningen.... icke då... efter en kort pratstund om livet i allmänhet... så säger Bengt... äsch jag öppnar en toalett för er...och ström kan ni ta på platsen ni väljer. Betalningen :) stannar mellan mig o Bengt.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Dag 5, 23 okt. Nattvila på ställplats som jag inte lyckades finna i HBK sammanställning, möjligt att jag missat, men i vilket fall som helst kan platsen varmt rekommenderas.

Den är belägen i bokskogarna vid Yasjön och man finner den enklast genom att googla på Åkulla friluftsgård. Här har de verkligen satsat på alla kategorier av boende, inte minst ställplats för husbil. 100kr natten, el ytterligare 50kr.

Då platsen ligger ca 15km från Gekås / Ullared, så är den ett utmärkt alternativ till Ullareds ställplats eller campingplats... i synnerhet om man söker lite avskildhet och mer naturnära upplevelser.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Dag 6, 24 okt. Yes, det får bli ytterligare en natt här vid fina Åkulla friluftsområde / Yasjön...efter bla skogspromenad i bokskogen, besök vid mossen där Bockstensmannen hittades.....och förstås en t&r resa till Gekås under dagen
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Höstresa med husbilen

Höstresan är nu avslutad och en liten reseberättelse med bilder finns för intresserade på min blogg via nedanstående länk
 
Toppen