Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilken bil har du och och, vilka batterier, vilken utrustning som drar ström använder du?Vi har vår första riktiga säsong med tänkt fricamping på höst/vinter i år.
Testade lite förra året men blev orolig för elåtgången, batterierna verkar tömmas snabbt.
Har ni något tips?
Bytt till 110ah bodelsbatteri. Solcell hjälper men inte så mycket vintertid.Vi har vår första riktiga säsong med tänkt fricamping på höst/vinter i år.
Testade lite förra året men blev orolig för elåtgången, batterierna verkar tömmas snabbt.
Har ni något tips?
Jag kan stå ett veckoslut fre-sön på en fjällanläggning vintertid, utan elanslutning, och har då förbrukat en halv PA11 flaska.Bytte till 110ah bodels batteri. Avsevärd skillnad. Men det åtgår 0.5 gasolflaska per dygn
Hehe... Seppo du har ju en Nordic, en överlägsen vinterhusbil.Jag kan stå ett veckoslut fre-sön på en fjällanläggning vintertid, utan elanslutning, och har då förbrukat en halv PA11 flaska.
Jag har ingen Nordic, men det kan jag också! Utan el.Hehe... Seppo du har ju en Nordic, en överlägsen vinterhusbil.![]()
Samma härJag har ingen Nordic, men det kan jag också! Utan el.![]()
Korrekt....men jag hade förut en Kabe 780XLX -18 som även den var en utmärkt vinterbil när den inte stod på verkstad. Vilket den dock gjorde ofta...Hehe... Seppo du har ju en Nordic, en överlägsen vinterhusbil.![]()
Vilken drivlina var det på den ?Korrekt....men jag hade förut en Kabe 780XLX -18 som även den var en utmärkt vinterbil när den inte stod på verkstad. Vilket den dock gjorde ofta...
Men det är en annan historia.
Fiat 2.3/150hk (uppgraderad till180hk) med "robotlåda". Det var inget fel på Fiat-delen men bodelen var en katastrof.Vilken drivlina var det på den ?