Sv: Hörvik Fiskeeläge
Hej Rassy
Jag kan bara beklaga det som hänt med det utslängda fiskrenset detta är naturligt vis helt
fel och för inte förekomma. Vi i styrelsen och den större delen av de boende i Hörvik ser positivt på husbilarna men sen har vi våra kära sommar garnnar (2st)som motverkar oss tyvärr. I detta fallet kan jag nog med säkerhet påstå att dom inte ligger bakom. Har ni ytterliggare beskrivningar eller möjligen foto på mannen som var där så skulle jag vara tacksam att få den info. då inte genom forumet utan per mail eller tele. Jag vill återigen be om ursäkt för det inträffade och hoppas att ni ändå fick en trevlig vistelse i Hörvik och att ni vill återvända hit.
Mvh Ingmar
Detta är ett känt fenomen röris.
Många som bor i tätort (Stadsbor") hävdar Allemansrätten i absurdum och anser att den ger dem all rätt att göra precis hur de vill i på annans mark.
Men så köper någon av dessa en egendom, hus, sommarstuga ute på landet och då j-klar skall det minnsan visas vem som äger detta. Konflikter med de tidigare boende i området är vanligt, då hävdas "Min väg", "Min strand", "Mina blåbär".
Ortsbefolkning som haft sina småbåtar /Ekor vid den lilla insjön får snart besked av dessa revirhädare att "på min strand vill jag inte ha några båtar liggandes, "vägen ner till båtplatsen går över min mark" och så vidare."
Inte skall ni som fastboende behöva be om ursäkt för att det finns sommarfolk där som inte begriper bättre