• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Högtrycksgasolslang

Vimarka

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
27377
Medlemskap
2026
Har en fråga angående högtryckslang till typ duocomfort en servicekille sa att dom ska bytas var 6:år.
Fråga byter ni slangar ofta och var köper man sådana slangar till bra pris/Pelle

Truma säger att man skall byta både slang och regulator vart 10:e år. Har för mig att jag hittade uppgiften i manualen till regulatorn.

MVH
Hans

Intressant att få veta vad Truma experter säger.
Återförsäljare av Hb? Olika budskap... var 5 år fick jag rekommendation hos en Hb försäljare, 10 år hos annan, 6 .... Det viktigaste är att hålla koll på slangarna, om det finns tecken på skador eller slitage så ska de bytas omgående.

Hej
Jag bytte slangarna för något år sedan. Tyckte att det luktade lite gasol. Det blev mycket bättre efter bytet.

Hej, jag har gjort det också i fjol. Passade på då vi stod på Hymerworld nära Wertheim och de hade bra priser.

Vi är alla experter här, sedan är kunskapsbasen olika
Granskar man de olika alternativen så gäller det att skapa en egen sanning

Tillbaka
Toppen