• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

högtalare

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hejsan ! någon som vet var man kan köpa högtalare till fiat ducato 01 som sitter i
instrumentbrädan en på var sida ? tacksam för tips :msn_wink:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: högtalare

Hej!

Jag köpte dessa på Biltema. Blev stor skillnad på ljud. Art. nr. 24787

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: högtalare

Hej.
Ang högtalare så är de högtalare som sitter i vår Fiat(-00) ovala. De är väl 4x6" tror jag.
OM jag minns rätt så hade en annan Fiat runda högtalare.

Om du byter så kan det vara ide att lägga lite ljudisolering bakom högtalarkorgen för att dämpa "skrälligheten".
Eftersom jag upplevde ljudet som lite skrälligt så demonterade panelerna för att byta de högtalare som satt i bilen. Det visade sig vara Pioneer högtalare. Google visade att de skulle kosta runt 700 kr/paret. Alltså borde de vara åtminstone hyfsade. Därför testade jag med att dämpa baksidan av högtalarna. Nu upplever jag ljudet som klart bättre.

Det kan nog vara läge att kontrollera om dina högtalare är runda eller ovala.

Välsorterade bilstereohandlare bör ha ovala, och som du ser i inlägget ovan så har tex Biltema runda.

Lycka till /Roy

Toppen