• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Högtalare i bodelen Fiat -07

J

Jarn

Guest
Hej, upptäckte när jag monterade en ny radio i min Fiat -07:a att det inte var något ljud i högtalarna som sitter i bodelen.
Trodde kanske att det kunde bero på den nya radion, men när jag sedan letade bakom radion, såg jag att det var två lösa högtalarkablar framdragna dit.
Samtidigt i den kontakten som går in i radion, där finns det anslutet 4 par högtalarkablar. Så det måste ju vara en kontakt till.

Min fråga är om någon vet vart den kabelstammen leder fram, för där bör jag ju kunna ansluta dessa kablar och även de från dörrarna bör ju komma in där?
Tacksam för tips då det blir en tur till norra Tyskland på söndag.
Bilen är en Fiat -07 och bodelen är en Bürstner, men det spelar nog ingen roll.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: Högtalare i bodelen Fiat -07

Jag kollade som snabbaste på vår bil när jag monterade radion men vet ej var dom slutade.I dörren
fanns en stöpsel för högtalaren men den sitter inte ihop med kontakten bakom radion.Jag drog helt nya kablar till dörrarna .och kopllade direkt till radion.Det fanns ännu en kabel för ström till antennen på vår bil .Det är också en Burstner -07
Mvh Tom

Toppen