• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Högt bromsljus!

S

steve.swe

Guest
Hej har en dethleffs där det höga bromsljuset inte fungerar det är av diodtyp och har ärgat ihop totalt.. Hittar inte hur man får bort det. Så nu har jag spräckt glaset för att se om jag missat några skruvar. Men hittar inga har också kollat i skåpen på insidan efter luckor eller liknande. Verkar som det är ditlimmat utifrån. Kan det vara så?
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Högt bromsljus!

Hej, jag har sett bromsljus på eftermarknaden för hög montering. De har haft sådan där svart superduper skumtejp som skall hålla fast dem. Om det kan vara något sådant som håller ditt bromsljus. Prylar som lister m.m. som är monterade med sådan tejp brukar gå att "skära" bort med en halvmeter tunn pianotråd som man sätter en liten träpinne i varje ände på som handtag.

Lycka till JANKRO.
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: Högt bromsljus!

Hej har en dethleffs där det höga bromsljuset inte fungerar det är av diodtyp och har ärgat ihop totalt.. Hittar inte hur man får bort det. Så nu har jag spräckt glaset för att se om jag missat några skruvar. Men hittar inga har också kollat i skåpen på insidan efter luckor eller liknande. Verkar som det är ditlimmat utifrån. Kan det vara så?


Alltid ditt limmade verkar det som . Fick slita loss den på kompisens bil .
 
Toppen