• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hög tid att uppdatera gamla iPhones och iPads

F

F.d. 4220

Guest
Gamla versioner av iPhone, iPad och iPad mini riskerar att visa fel GPS information (plats) efter 3 november om de inte har den senaste versionen av IOS som de stödjer.

Så det är extra viktigt om du använder en av dessa äldre modeller som navigator.

Det gäller iPhone 4S och 5 samt iPad 2, 3 (NG) samt 4.
Stödjer de IOS 9, se till att de har 9.3.6.
Har de IOS 10, se till att det är version 10.3.4
Läs mer här

Undvik problemet med plats genom att uppdatera mjukvaran i din iPhone eller iPad
 
F

F.d. 4220

Guest
Det beror på vilken version du har innan. Har du 9.3.5, så bör du kunna lägga in 9.3.6.
Artikeln jag länkar till kommer från Apple och det de säger är att man skall se till att ha de versionerna på dessa enheter innan 3 November..
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Det beror på vilken version du har innan. Har du 9.3.5, så bör du kunna lägga in 9.3.6.
Artikeln jag länkar till kommer från Apple och det de säger är att man skall se till att ha de versionerna på dessa enheter innan 3 November..

Nej, det går inte, det är 9.3.5 på den och försöker man uppdatera den får man till svar att "enheten har alla uppdateringar som finns".
För säkerhets skull gjorde jag ett nytt försök idag men det blev samma svar.
Nu spelar det kanske inte så stor roll då den aldrig används till navigation men den är bra att ha kartor på samt en del annan information som kan vara bra att ha med.
 
Toppen