• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hål på plastslang

D

Deleted member 11118

Guest
I en annan tråd skrev jag att jag hade läckage på en ny husbil. Nu har jag hittat felet. Har ett litet hål på plastslangen precis före slangklämman där slangen är fastsatt i gråvattentanken, så köksvattnet rinner ut genom det lilla hålet.

Min fråga till någon, kan man laga med silicon eller finns det något bättre sätt exp skarva sladden.

Lars Jönsson

harmony

FD HBK Medlem
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
7210
Medlemskap
2022
Sv: Hål på plastslang

I en annan tråd skrev jag att jag hade läckage på en ny husbil. Nu har jag hittat felet. Har ett litet hål på plastslangen precis före slangklämman där slangen är fastsatt i gråvattentanken, så köksvattnet rinner ut genom det lilla hålet.

Min fråga till någon, kan man laga med silicon eller finns det något bättre sätt exp skarva sladden.

Lars Jönsson

Det bästa är väl att byta slang,annars går vulktejp bra. Ivar

D

Deleted member 11118

Guest

Slang blir svårt byta själv då den går från vasken i köket bakom en del skåp och där är svårt komma till. Så jag provar med vulkantejp. Tack

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Räcker inte slangen så att du kan skära av den vid hålet och sätta tillbaks den igen. Lagningar har en förmåga att börja läcka igen.
Om bilen har garanti så låt firman fixa det permanent.

Toppen