• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Härliga tider?

F

F.d. 30092

Guest
SM laget -74 vilka namn? Bl.a: Henric Hedlund, Lars-Erik "Taxen" Sjöberg,Willy Lindström, Leif " Blixten" Henriksson, Sune Ödling samt tränare Lars-Erik Lundvall o Gert Blome' m.fl. Hämtat från Årets Ishockey 1974.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visningar: 13
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Härliga tider?

Hej
Då läste jag i Umeå,var å tittade i den gamla "ladan" med plåttak.
Kommer i håg hur det droppade från taket då det blev kondens inne i "ladan"
Man fick gå över den gamla Tegbron, det var närmaste vägen.
På den tiden fick man även rösta på, när en tunna försvann genom isen på våren.
Jag bodde inneboende på Herrgårdsvägen 6.
/Vidhem
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Härliga tider?

Vi bor vid den bron alldeles vid brofästet på Tegsidan. Då det var bra tryck i ladan och Löven nätade brukade snön på taket rasa ner. Provar lägga in en annat lag som du då kanske känner igen från samma SM och år? Leksand blev Svenska Mästare o VF 7a Löven 8a. På bilden ser man bl.an John (Andersson) numera Sletvold som tränat Lugano i många år, Björn Palmkvist. Kjell "Garintsa" Sundström, farbror till bröderna Patrik o Peter Sundström som spelat i NHL.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    2,2 MB · Visningar: 20
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Härliga tider?

Vi bor vid den bron alldeles vid brofästet på Tegsidan. Då det var bra tryck i ladan och Löven nätade brukade snön på taket rasa ner. Provar lägga in en annat lag som du då kanske känner igen från samma SM och år? Leksand blev Svenska Mästare o VF 7a Löven 8a. På bilden ser man bl.an John (Andersson) numera Sletvold som tränat Lugano i många år, Björn Palmkvist. Kjell "Garintsa" Sundström, farbror till bröderna Patrik o Peter Sundström som spelat i NHL.

sitter du själv i mitten christer,,som målvakt,,ja misstänker detta:D:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Härliga tider?

SM laget -74 vilka namn? Bl.a: Henric Hedlund, Lars-Erik "Taxen" Sjöberg,Willy Lindström, Leif " Blixten" Henriksson, Sune Ödling samt tränare Lars-Erik Lundvall o Gert Blome' m.fl. Hämtat från Årets Ishockey 1974.

leif blixten spelade par med roger olson,,taxen sjöberg var back,,dog i cancer mycket ung,,tragiskt,,
kjell adrian ? var inte han målvakt som du var:D ock idag sitter i ledningen,,

härliga tider christer,,ja har två klubbor när du kommer:D:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Härliga tider?

nummer 13:D har du ingen färsk bild,,1800-kallt..längesen:D haha,,
 

Bilagor

  • mina bilder 061.jpg
    mina bilder 061.jpg
    3,1 MB · Visningar: 1
Toppen