• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hämtar min Carthago

Sv: Hämtar min Carthago

Nä just det PO, vi är fortfarande mycket nöjda :)

Lycka till med nya bilen.

Hoppas få se dej efter vägarna.

Kåre o Solweig :D

Hej igen PO

Jo vi brukar ha Trosa hamn som nattställe när vi far mellan Sthlm och Skåne,
så vi syns säkert.

Kåre

Gratis till Carthagon. Vi köpte en I55 begagnad hos Forsbergs i januari 08. Vi är supernöjda förutom att den vaggar lite efter som det ej är boggie. Vi är nya medlemmar i Cartahagoklubben och var på årsmötet i samband med Elmiamässan. Det gav mersmak.
Lycka till
Anne-Louise och Johnny

Ursäkta det där med Pilot var fel men Hymern du importerade och sålde -06 är 100% rätt, vad de andra bilarna var är ointressant nu.

Jag ville säga att det är importerad bilar för försäljning och för mig har han varit för dyr, presis som det står i mitt inlägg.

Klart Slut

Den jag skall ha är det dubbelhjul o Luftfjädring på samt höj och sänkbar nivåreglering vet ej om den kan vara stadigare eller har du det på din med?

Det blir säkert mycket stadigare. Vi har inte boggie på denna men hade det på vår Frankia så jag vet att boggie ger bättre gång. Bossings i Linköping har fått någon ny sort av luftfjädring som eftermonteras. Vi ska prata med dem om detta.
Anne-Louise

Den jag skall ha är det dubbelhjul o Luftfjädring på samt höj och sänkbar nivåreglering vet ej om den kan vara stadigare eller har du det på din med?

Med et 5 eller 6 tonns Iveco chassi og luftfjæring får du like bra stabilitet som en AL-KO med tandemaksel (det heter så ikke boggi). I hvert fall fikk vi det ved overgang fra en Flair på Fiat/AL-KO tandemaksel til Flair på Iveco med luftfjæring (på alle 4).

Tillbaka
Toppen