• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gummilist

mojjen

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
4526
Medlemskap
2026
hej, är det någon som vet var man kan få tag i ny gummilist ( dekorlist ) till långsidan på husbilen ( Chausson welcome ) ? Har provat att sätta in en bild för att lättare förklara vad jag menar, men det går tyvärr inte, är inte direkt datakunnig. :mh4:

Sv: gummilist

Hej mojjen, tyvärr svårt att hjälpa dig utan en bild på listen. Om nu ingen med en likadan bil ser din fråga :).

Många lister är dock ur ett standardsortiment och brukar gå att få tag på hos hasvagns/husbilsfirmor. Men det finns ju även en del lister som är märkesspecial.
Är listen "ensam" eller är den införd som utfyllnad i en aluminiumlist.

M.v.h. JANKRO.

Det är väl förmodligen denna list du menar.
Om du inte får något annat napp så bör väl Lindströms i Bålsta
kunna hjälpa dej.
// Janne

Bilagor

• WV145052561_1.jpg
    WV145052561_1.jpg
    68,5 KB · Visningar: 11

Lindströms kunde i varje fall hjälpa mig när den ena hjulhusbreddaren på vår Welcome 50 hade ramlat bort (vibrationssprickor i plasten).

Snabbt gick det också, och speciellt dyrt var det inte heller.

Hej Jannemickel
Ja det är just den listen. Ska höra med Lindströms samt ett annat ställe jag fått tips på.

Tack för hjälpen hälsar Mojjen :yes:

Tillbaka
Toppen