• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gummilist till PlåtTina

Threefoot

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
5835
Medlemskap
2025
Vår husbil PlåtTina är en Knaus Boxstar 550 är byggt i plåtskal. Fiat Ducato. Den skjutbara sidodörren har en gummilisttätning. Trots denna sipprar det in lite regndroppar ibland. Går dörren att justera i djupled så att den tätar hårdare? Verkar dock inte vara rätta medicinen då den följer karossen snyggt nu. Har även funderat på en extra gummilist som är format som ett litet h att sätta på dörrens överkant. Det skulle lösa problemet. Det blir då två tätningar. Någon som har erfarenheter eller tips?

F

F.d. 5333

Guest
Sv: Gummilist till PlåtTina

Vår husbil PlåtTina är en Knaus Boxstar 550 är byggt i plåtskal. Fiat Ducato. Den skjutbara sidodörren har en gummilisttätning. Trots denna sipprar det in lite regndroppar ibland. Går dörren att justera i djupled så att den tätar hårdare? Verkar dock inte vara rätta medicinen då den följer karossen snyggt nu. Har även funderat på en extra gummilist som är format som ett litet h att sätta på dörrens överkant. Det skulle lösa problemet. Det blir då två tätningar. Någon som har erfarenheter eller tips?

Har också en plåtis, en Twin. Har inga prob. med tätheten, har Du garanti kvar så låt säljaren ordna saken, troligen! går det att Justera.

F

F.d. 28145

Guest
Sv: Gummilist till PlåtTina

Jag har en -05 Box Star, och plsthjulet som dörren glider på pajade. Fick köpa en ny del.
Där går det att justera vinkeln så dörren sluter tätare.

Toppen