• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grand Canyon du Verdon & Santies-Maries-de-la-Mer

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!
Är det någon som har besökt Grand Canyon du Verdon i Provance som är större än Grand Canyon i USA. Jag vill bland annat veta något om vägen Route de Cretes är på norra och sidan och vägen Corniche Sublime på södra sidan, när det gäller att köra husbil där.
Vidare vill jag ha tips om ställplatser och campingar i regionen inklusive Santies-Marines-de-la-Mer, där de rosa flamingona finns.
//Conny
PS
Min efterlysning i ämnet Italeinska Rivieran gav förvånansvärt lite svar tycker jag.
DS
 

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Sv: Grand Canyon du Verdon & Santies-Maries-de-la-Mer

Hej Conny!
Vi besökte Grand Canyon du Verdon i september 2006 - helt fantastiskt!
Vi kom söderifrån via Comps-s-A och åkte på södra sidan västerut till Aiguines där vi tog norrut till Moustiers-Ste-Marie, detta får man inte missa. Det finns flera camingar strax söder om Moustiers. Detta är Fayansporslinets hemstad med ett helt bedårande läge uppklättrat i en klippskreva. Avsätt minst en dag för att strosa runt! Därefter åkte vi på norra sidan österut till Castellane. Det finns ett par campingar som ligger precis vid sidan av vägen före Castellane som också har en ställplats inne i stan. Det är inga påroblem att köra husbil vare sig på södra eller norra sidan. Hisnande vyer och väl iordningställda platser att stanna på längs vägen där man kan avnjuta utsikten.
Saintes-Marines-de-la-Mer har vi ännu inte besökt.
Vehere necesse est!
Macke
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Grand Canyon du Verdon & Santies-Maries-de-la-Mer

Har ni inte allt för stor husbil och är höjdrädda. Så ta D900 till Barcelonette, sen över C.d/Allos till Castellane och Verdon. Ett fantasstiskt bertgspass.
MVH Bosse
 
Toppen